Úspěch Narcos povzbudil Netflix k další sérii věnované drogovým zloduchům a po Pablo Escobarovi se tak můžeme podívat na životní příběh jeho mexického protějšku – Joaquína Guzmána, zvaného El Chapo. Joaquín vyrostl v chudobě, ale díky své cílevědomosti a píli (škoda, že ji nenamířil bohulibějším směrem) se vypracoval na mexického drogového krále. Netflix zatím uvedl dvě série a ty zachycují jeho postupný vzestup v osmdesátých letech až po nesmírně krvavou válku mezi drogovými kartely v nultých letech tohoto století.

Můžeme tak vidět fascinující a nesmírně krutý příběh obchodu s narkotiky v Mexiku. Přesto by se však daly najít drobné vady. Především v závěru první sezóny (věznění El Chapa) se děj poněkud vleče a neškodilo by tuto fázi trochu prostříhat. Druhá série, která začíná jeho útěkem, se však rozjede velmi dobře. Guzmán vždy velmi dobře věděl co chce a měl výborný čich na správnou strategii. S tím souvisí taky jeho schopnost odhodit spojence, pokud to bylo nutné. Když po útěku založí federaci spřízněných kartelů, jeho první starostí je zbavit se nenáviděného kartelu bratrů Avendañů z Tijuany. A když se k federaci odmítnou přidat další kartely, rozhodne se je zničit.

V tom mu pomáhá jeho dočasný spojenec, Conrado Sol, ministr v mexické vládě, kterému se podaří přesvědčit prezidenta o nutnosti dohody s některými drogovými bossy. Obchod s drogami totiž nelze zahubit, ale je možné ho kontrolovat. Mexiko tak spustí válku proti drogám, ve skutečnosti se ale jedná o koordinovanou akci s cílem zlikvidovat některé konkurenční kartely. Tato nesmírně krvavá operace vedla od roku 2006 k několika desítkám tisíc obětí.

My už samozřejmě víme, jak El Chapo nakonec skončil, ale přesto je pozoruhodné pozorovat jeho příběh. Fanoušci Narcos tu najdou nemálo podobností Kolumbie s Mexikem – mj. obě země trpěly nefunkčním státem neschopným chránit nevinné a všudypřítomnou korupci. Filmové postupy seriálu El Chapo (především časté používání roztřesené kamery) a prakticky neznámí herci dodávají této sérii až dokumentární charakter.