Tři roky po událostech filmu Jurský svět se vracíme zpět na ostrov, kde to všechno začalo. Nový film nese podtitul Zánik říše, jelikož je to také zároveň naposledy, co se na tento ostrov kdokoliv bude moct podívat. Na ostrově Isla Nublar se znovu probudila spící sopka a je téměř jisté, že tato událost vyhubí znovu-oživený druh. Otázkou tedy zůstává, zda dinosaury, kteří po neúspěchu zábavního parku na ostrově zůstali a byli ponecháni vlastnímu osudu, teď zachránit nebo je znovu nechat napospas přírodě.

Recenze na film Jurský svět: Zánik říše| Jurassic World: Fallen Kingdom

Ve filmu se potkáme se spoustou známých tváří, ale poznáme i pár nových, hlavní dvojice však zůstává. Claire (Bryce Dallas Howard) a Owen (Chris Pratt) se znovu shledávají při nelehkém rozhodování, zda také oni sami zasáhnou do vzniklé situace a zároveň si oba musí urovnat svůj vlastní pohled na věc. Hlavní postavy nepozbývají lidskosti, lidé nejsou perfektní a občas dělají chyby, také se každý člověk vyrovnává s událostmi, kterými si prošel, trochu jinak. V žádném případě se nejedná o dokonalé postavy, ale možná právě proto s nimi divák v některých scénách sympatizuje a v některých by jim naopak nejradši promluvil do duše. Hlavním předmětem filmu jsou samozřejmě dinosauři a hlavní otázkou zůstává, zda je jejich existence v dnešním světě správná nebo ne, a pokud by lidé měli zasahovat, pokud by mělo dojít k jejich opětovnému vyhubení. Přesto film není pouze o dinosaurech, divák si může všimnout nevyslovených obav a nevyřčených problémů. A děj se tentokrát neodehrává pouze na jednom místě, lokalit navštívíme více, přičemž některé z nich nám byly doposud neznámé. Setkáváme se s jednou hlavní dějovou linkou, pod jejímý povrchem se toho odehrává ale daleko více. A co se známých tváří týče, setkáme se znovu také s některými z dinosaurů, které jsme poznali v předchozích dílech.

Nové informace o třetím pokračovaní filmu Jurský svět

Děj nového dílu Jurského světa se ubírá vlastním směrem a nedrží se původní trilogie. Film sice zůstává věrný Jurskému parku a staví na tom, proč si všichni Jurský park tak zamilovali, ale přináší vlastní příběh a nové zápletky. Od všech předešlých filmů z této série se liší hlavně počtem dinosaurů, kteří se v něm za celou dobu ukážou, v Zániku říše se na plátně mihne více dinosaurů než dohromady ve všech předešlých filmech Jurského parku. Také interakce lidí se samotnými dinosaury je daleko větší a častější. Nový film samozřejmě také využívá nejnovějších filmařských postupů a technologií, ale co se týká samotného ztvárnění dinosaurů, u mnohých bylo využíváno tzv. animatronických modelů, tedy robotů, s kterými pracovali také přímo herci na place. Ve finále jsme se tak dočkali mixu digitálních a praktických triků – jedná se o posun od prvního Jurského světa, při jehož natáčení bylo využito pouze jednoho takového animatronického modelu.

Recenze na film Jurský svět: Zánik říše | Jurassic World: Fallen Kingdom

Film je doslova narvaný akčními scénami a spousty nebezpečných chvilek a scén, přičemž natáčení mnoha z nich si vyžádalo velkou náročnost. Čeká nás tedy spoustu akce a napětí, ale také opět trochu srandy, naštěstí těch rádoby vtipných momentů tam není nikterak přehnaně, ale i tak se nemůžu ubránit tomu, že některé vtipy byly filmu na škodu – zároveň musím podotknout, že některé z těch utlumenějších vtipů se mi zas do filmu hodily. Vážnější zpracování by filmu, dle mého názoru, určitě neuškodilo. Přesto je pokračování mnohem temnější než jeho předchůdce, najdeme tu více grafických a drastických scén, kamera není vždy odvracena od na pohled nepříjemných situací. Myslím si, že by nebylo na škodu tuto stránku filmu ještě více podpořit a tyto hranice posunout ještě dál, kdy napínavé a mrazivé scény by byly ještě strašidelnější a ještě o trochu temnější. Na pocitu strachu a napětí při sledování filmu také ubírá fakt, že co se na pohled tváří jako smrtelné nebezpečí, je vzápětí lehce obalamuceno. Avšak musím opravdu pochválit skvělou akci a také celkově rychlost celého filmu, kterou se ubírá.

Recenze na film Jurský svět: Zánik říš | Jurassic World: Fallen Kingdom

Jedinou radu, kterou bych snad dala před samotným sledováním filmu, je ta, abyste se nedívali na trailer. Já jsem tak bohužel udělala a dost toho lituji, jelikož trailer vám v podstatě prozradí veškeré zápletky, nečekané okamžiky, ale také ukáže ve vší kráse spoustu vizuálně nejlepších scén. A ještě jedna připomínka pro lidi, kteří se chystají jít na film do kina, po závěrečných titulcích následuje ještě jedna extra scéna.