Dean Devlin je známý producent Rolanda Emmericha. Stojí za mnohými filmy 90. let i loňským Dnem nezávislosti 2…

Aby to nebylo jen repete už viděného, ​​dostali scénáristé výborný nápad – posunuli reálie více do sci-fi, takže titulní geobouřka je jev, který dokážou vyvolat lidé, resp. jejich nový nástroj. Po katastrofách v roce 2019 totiž 17 národů společně vybudovalo systém satelitů nad Zemí, který umí měnit počasí dle potřeby tam dole. Je v Afghánistánu příliš teplo?

Trošku stupně snížíme. Je na Aljašce příliš zima, nebo je třeba zastavit tání ledovců? Přizpůsobíme jím teplotu. A po vybudování systému došlo k vyhazovu jeho konstruktéra Jakea Lawsona (byl příliš hubatý), dokonce jeho vlastním bratrem Maxem. Jenže o tři roky se začnou dít nečekané nehody (v poušti někdo zamrzne, na stanici jiný poletí do vesmíru) a tehdy je třeba povolat do akce ztraceného bratra, poslat ho tam nahoru a začít jednat dříve než na Zemi nastane geobouřka.

Všem je jasné, že Geostorm vznikl zejména díky efektům a scénář není příliš podstatný. I tak vás překvapí, jak se autoři příliš málo snažili a narvali do něj všechny archetypy, aby to fungovalo.
Mávnete rukou nad dějovým pozadím a soustředíte se na akci a efekty. No překvapivě jich mnoho nepřijde. Efektní nálety kamery a dunivá hudba Lorne Balf navozují dobrou atmosféru, ale cosi vám chybí.

Více akce! Když se po 20 minutách rozpoutá poprvé pořádná akce, létají kusy asfaltu či auta vzduchem a demoluje se část asijské metropole, ale po chvíli končí a zůstane ve vás zvláštní pocit. Je to dobře natočené, emoce a ani kousek pobavení uvnitř se však nedostaví.

Nestačí mít pouze všechno větší, i Michael Bay se naučil, že postupně třeba akci gradovat a nenechat ji pouze napospas divákovi. Dean Devlin toto nechápe, asi se od Emmericha nenaučil potřebné nuance. I vesmírné záběry jsou jakési neprůkazné. Po Gravitaci, Interstellar jako pasažér čekáme jasně promakané momenty i s atmosférou, ale tady ani necítíte hrozbu vesmíru, jen se vše odehrává na povel. Škoda, za 120 milionů se dala natočit slušná zábava.

Herecké výkony jsou tu jen do počtu – Gerard Butler je samozřejmě borec, který vtipné repliky i heroické momenty utáhne. Ostatní? Andy Garcia je OK US prezident, Ed Harris jeho pravá ruka, ale Jim Sturgess se sem vysloveně nehodí a Abbie Cornish nemá pořádně co hrát.