Úplně obyčejná a pravidelná cesta vlakem z práce domů se zničehonic změní na napínavý boj o holý život. Hlavní roli tohoto akčního thrilleru získal Liam Neeson, jeho napínavou jízdu vlakem řídí strojvedoucí (režisér) Jaume Collet – Serra. Tato spolupráce není jejich první. Už spolupracovaly i na filmech Noční běžec, Non – Stop nebo Neznámý.

Michael McCauley si žije svůj spokojený rodinný život bez jakýchkoliv změn. Je prodejcem pojištění, žije spolu se svou rodinou za městem a do práce dochází vlakem. Trvá to už deset let, každý den, což odešel od policie. Dnešní den nebyl pro něj právě nejšťastnější a těší se domů na svou rodinu. Při nástupu do vlaku zdraví průvodce i spolucestující.

Vlak se postupně rozbíhá a ještě nic nenasvědčuje tomu, že by to měla být jiná jízda a že si bude muset Michael McCauley sáhnout nejen na dno svých fyzických, ale především psychických sil. Po chvilce si ke němu přisedne pěkná žena (Vera Farmiga) a položí mu sice jednoduchou, ale zato zvláštní otázku: ʺCo jste za člověka?˝

Pod vlivem jejího osobního kouzla a obálky s penězi se Michael dá vtáhnout do nebezpečné a smrtící hry. Musí v jedoucím vlaku najít osobu, která do něj nepatří. Pokud se mu to nepodaří, přijde o svou rodinu, pokud bude úspěšný, dostane odměnu. Vlak uhání, vzdálenost do cíle se krátí a tajemný vládce smrtelné hry ho sleduje. Než vlak zastaví v cíli, situace ve vlaku je šílená a je plná honiček, bitev a střelby. Je to jen hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajný vládce hry a proč ho má hledat? Temná atmosféra ve vlaku není až tak komfortní jako luxusní Orient Express.