Snímek Já, Simon vypráví příběh středoškoláka Simona, který bojuje s odhalením své sexuální orientace svému okolí. Má podporující rodinu, skvělé přátelé, ale přesto není připraven změnit svůj život a to, jak se na něj ostatní dívají. Ale co když někdo zjistí vaše velké tajemství a hrozí vám jeho prozrazením celému světu? K tomu si Simon dopisuje s některým ze svých spolužáků, jehož identitu však nezná, případné odhalení tak hrozí i jemu.

Exkluzivní recenze na novou teen komedii Já, Simon | Love, Simon

Film nejen o coming outu a sexualitě, ale hlavně o tom, jak být sám sebou, být upřímný sám k sobě a i k ostatním ve vašem životě. Simona potkáváme v momentě, kdy o jeho tajemství nikdo netuší, ani jeho nejbližší přátelé, ani jeho tolerující rodina. Jednoho dne se na školních stránkách, kde jsou zveřejňované různé klepy a pomluvy o lidech z jeho střední, objeví anonymní přiznání, které je Simonovi velmi blízké – gay, který svoji sexuální orientaci také tají a v příspěvku popisuje svoje pocity. Simon kontaktuje tohoto autora díky uvedenému e-mailu, přes nějž byl příspěvek zveřejněn. A tak se Simon stane také anonymem – falešný e-mail, falešné jméno. Avšak nikdo z nich není připraven svoji identitu odhalit světu.

Hlavní herec, Nick Robinson, ztvárnil hlavní postavu naprosto bravurně. Dále musím zmínit soundtrack, který obsahoval, jak originální písně, tak některé naprosté klasiky – a hudba celý film skvěle doplňovala. Jediná výtka, kterou bych k filmu měla, byla místama až moc roztřesená kamera, která diváka rozptylovala od toho, co se na plátně vlastně dělo.

Film přináší chvilku rozptýlení od vlastního života a vlastních problémů, namísto toho cítíme frustraci hlavního hrdiny a setkávání se s těžkými rozhodnutími, které musí udělat – přičemž ta nejsprávnější a nejlepší volba je vždy pravda. A přestože film třebaže nepopisuje vaši životní situaci, najdete v něm věci a okamžiky, v kterých se i přesto můžete najít. Film nabízí optimismus a naději pro lepší zítřky pro dnešní teenagery, přestože vše působí až moc perfektně v životě ve filmu. Přesto je to ta naděje pro lepší normál, která působí na diváka pozitivně. A pokud během sledování filmu už nenavštěvujete školu, tak film nabízí i notnou dávku nostalgie a vzpomínky na vaši zkušenost.

Já, Simon se velmi orientuje na hlavní postavu a hlavní zápletku, čímž je právě to prozrazení jeho sexuální orientace, proto nezbývá moc prostoru pro další vedlejší postavy či vedlejší zápletky a problémy. Přesto, jak jsem již zmiňovala, film není pouze o té sexuální orientaci, k nabídnutí toho má snímek spoustu. Bohužel si však nemyslím, že je snímek tak revolučním, za jaký se považuje. I tak je to zajímavý příběh plný zajímavých lidí, jenž má co říct, i když i zde narazíme na pár stereotypů, i když těm se film ve valné většině naštěstí úspěšně vyhýbá.