Tak rok 2017 nám pomalu dojíždí do cíle a myslím, že je akorát čas ohlédnout se za posledními 12ti měsíci a trošku si zavzpomínat. Chápu, že by si většina z vás o svátcích nerada připomínala, co všechno špatného se letos stalo, ale já rád otevírám staré rány, a tak se podíváme na největší filmová zklamání tohoto roku.

Vetřelec: Covenant

vánoční speciál: největší filmová zklamání tohoto roku, dark universe, temná věž, liga spravedlnosti, vetřelec covenant, nejhosi filmy roku 2017 Vánoční speciál: Největší filmová zklamání tohoto roku Alien Covenant 2 kGFF 835x437 IlSole24Ore Web

Ať už jste fanoušek prvního vetřelce nebo máte spíše radši akčněji pojatý druhý díl, určitě jste se na další pokračování těšili. Za kameru se vrátil sám Ridley Scott, což se jevilo jako jakási záruka kvality a i když Prometheus úplně kladně přijat nebyl, tak na značku vetřelce prostě slyším. Bohužel se Ridley Scott rozhodl pokračovat v tom, co začal v Prometheovi a naservíroval nám právě jeho pokračování (I když se to snaží maskovat za jménem Alien) namísto pořádného filmu s xenomorfem, jak ho všichni milujeme. Místo atmosférické vyvražďovačky ve vesmíru se nám dostalo dvou hodiny filozofování a rozvijení příběhu postav, které nikoho nezajímají. Ale navzdory tomu filozofování to je neskutečně hloupý film, kde se každá z postav chová naprosto nelogicky a spíš než skupina vycvičených osadníků cizích planet to vypadá, jako kdyby si banda dětí vyjela na školní výlet. Alespoň to má Scott pořád v ruce a vy se tak můžete kochat hezkými záběry krajinek. Hold opravdu velké zklamání. Místo Aliena se nám dostalo filmu, který se tváří jako odpověď na všechny otázky lidstva a přitom se každých pár minut sám sebe musíte ptát “Opravdu si Ridley Scott myslí, že jsem idiot?” a Vetřelec je tam spíš jen do počtu. Takže teď kdyby se mě někdo zeptal, jestli bych chtěl pokračování série Alien, odpověď bych si asi dvakrát rozmyslel, přitom ještě minulý rok bych ani nezaváhal.

Sněhulák

vánoční speciál: největší filmová zklamání tohoto roku, dark universe, temná věž, liga spravedlnosti, vetřelec covenant, nejhosi filmy roku 2017 Vánoční speciál: Největší filmová zklamání tohoto roku facebook

Poslední dobou narůstající popularita severských detektivek Jo Nesba naznačovala, že by se dřív nebo později mohla nějaká ta filmová adaptace vytvořit. A taky že ano. Jako první měl vzniknout film podle asi nejpopulárnější knížky ze série s Harry Holem, a to Sněhulák. Projektu se ujal Tomas Alfredson, který dříve natočil špionážní drama Jeden musí z kola ven, které se dočkalo tří nominací na zlatého naháče. Navíc dokázal ukecat taková jména jako Michael Fassbender nebo J.K. Simmons, což začínalo znít opravdu zajímavě. Trailery taky nevypadaly bůhvíjak zle a všechno nasvědčovalo tomu, že se nám dostane mrazivé severské detektivky s hutnou atmosférou. Já osobně jsem měl očekávání vcelku vysoká, vzhledem k tomu, že jsem opravdu velký fanoušek série s Harry Holem a Michael Fassbender se mi do jeho role dost zamlouval. Ale jak už asi víte a jak přítomnost Sněhuláka na tomto seznamu naznačuje, nedopadlo to úplně dobře.

Chytrý děj a postup řešení případu samotného, dobře napsané postavy, gradace, napětí, všechny ty cool momenty z knížky, u kterých si při čtení říkáte, jak dobré by to vypadalo na plátně.Tohle všechno jsou věci, který film postrádá a přitom knížka nabízí. Děj je plný nelogičností a hloupých scénaristických rozhodnutí. Polovina postav tam je, jen aby tam byla a jsou naprosto zbytečné a nevyužité. Druhá polovina vás vůbec nezajímá, nevíte co jsou zač, co chtějí a nemůže se k nim i přes vaši obrovskou snahu vytvořit nějaký vztah, a tak je jen sledujete jak se procházejí po Norsku a nějakým zázrakem postupně řeší případ. Vlastně všechno co se mohlo udělat špatně, se udělalo ještě hůř a přitom je to tak vděčná látka na zfilmování. Skoro to až vypadá, že jediné co filmaři o knížce věděli bylo to, že je tam nějaký vrah, co si staví sněhuláky. Opravdu obrovské zklamání. Něco co mohla být parádní detektivní série pohřbili už na začátku a opravdu pochybuji, že se někdo požene do pokračování. Takže větší zklamání než film samotný je, že potencionálně dobrá série umřela už na jejím počátku.

Marné snahy DC Comics

vánoční speciál: největší filmová zklamání tohoto roku, dark universe, temná věž, liga spravedlnosti, vetřelec covenant, nejhosi filmy roku 2017 Vánoční speciál: Největší filmová zklamání tohoto roku Injustice 2 Blue Beetle Review FEAT

Posledních pár let jste si určitě všimli, že šlo DC dost do sebe a rozhodlo se pořádně šlápnout do filmového průmysl a dohnat Marvel. Dohnat však svého konkurenta, který buduje svůj filmový vesmír už přes deset let není úplně lehká záležitost, ale i tak se DC nedalo a minulý rok nám dodalo Batman V superman a v týmovce Suicide Squad nám představila hned asi 10 postav, což opravdu nemohlo dopadnout dobře. A taky ne. Právě po neúspěchu z minulého roku, jsem tak nějak přestával věřit, že by se v DC studios mohlo opravdu urodit něco dobrého a byť jsem fanoušek Marvelu, tak jsem jim úspěch přál. Přeci jenom kousek zdravé konkurence nikdy neuškodí. Takže jsem byl samozřejmě hodně zvědaví, s čím přijdou letos. Jako první se nám představila Wonderwoman. Kasově to byl celkem úspěch, avšak krom nějakých bojovníků za genrovou rovnost a feministek ze zámoří to film celkem schytal. Revoluce se rozhodně nekonala a to ještě měla od DC přijít odpověď na Avangers. A jak dopadla týmovka Justice League už asi víte. Stejně tak bídně jako předchozí filmy a nepoučili se naprosto z ničeho.

vánoční speciál: největší filmová zklamání tohoto roku, dark universe, temná věž, liga spravedlnosti, vetřelec covenant, nejhosi filmy roku 2017 Vánoční speciál: Největší filmová zklamání tohoto roku landscape 1507474618 supes 1

Justice League trpí úplně stejnými neduhy jako třeba už zmíněný Suicide Squad a totiž tím, že se dělají týmovku ve které se představuje většinu týmu a tak se vlastně ani jedna z nich nepředstaví pořádně. Právě v tom měli Avangers obrovskou výhodu. Každého člena jsme už moc dobře znali a tudíž se na to už nemuseli soustředit. Justice League samozřejmě není špatný jen kvůli tomu. Má taky hloupý příběh, scénář, špatnou akci a nehezkou stylizaci, což jsou prvky které si taky převzali z předchozích filmů. Tenhle dlouho trvající neúspěch hlavounům z DC samozřejmě nemohl uniknout a tak se začali dělat radikální změny. Vyhodili Zacka Snydera a chtějí se taky zbavit právě té stylizace, kterou Snyder zavedl a s DC filmy se už dva roky drží. Chtějí taky ve vzoru Marvelu méně hrát na temnou strunu a přidat více komického elementu. Plánů mají každopádně hodně. Máme se dočkat Aquamana od Jamesa Wana, filmu s Jakoreme a Harley Quinn, Batmana, Wonderwoman 2, dalšího filmu s Jokerem, ale tentokrát s Leonardem Dicapriem a mnoha dalších. Uvidíme jak jim to vyjde příští rok. Potenciál tam rozhodně je a čím víc dobrých filmů z DC universa tím líp, takže zkřížit prsty a doufat.

Temná věž

vánoční speciál: největší filmová zklamání tohoto roku, dark universe, temná věž, liga spravedlnosti, vetřelec covenant, nejhosi filmy roku 2017 Vánoční speciál: Největší filmová zklamání tohoto roku 9012622lpw 9012629 article jpg 4349077 980x426

Letos byl o filmové adaptace knižních předloh celkem bohatý a krom Sněhuláka od Jo Nesba, se nám dostalo hned dvou filmů podle románů Stephena Kinga. Nemilá zpráva však je, že dvou z nich se dostalo té cti být na tomhle seznamu a zapsat se tak do historie jako jedny z největších zklamání roku 2017. IT bylo velmi povedené, možná až překvapivě, Temná věž už takové štěstí bohužel neměla. Jedná se o adaptaci Kingovi sedmidílné ságy, kterou psal napříč dvěma dekádami a Nikolaji Arcelovi se tohle famózním obsahem nabušené veledílo povedlo znásilnit za 95 minut, což je sice smutné, ale na druhou stranu vcelku úcty hodný výkon. Je to v podstatě výběr nahodilých motivů, které jsou nějak poskládaný dohromady tak, že to ani moc nedává smysl, postavy jsou buď otravné nebo naprosto nevýrazné a celé je to hrozně uspěchané. Hold střihač si dal tentokrát zálež a nechal na podlaze střižny minuty a minuty materiálu, který tu hrozně schází. Dokázal bych si představit, že by z toho mohl být super seriál, materiálu a všemožných motivů je na to v knížkách přehršel a je opravdu nesmírná škoda tenhle potenciál vyplýtvat na tenhle s přivřenými oči průměrný film, na který všichni druhý den zapomenou. Což je vlastně možná dobře. Já mám Kinga a jeho tvorbu hodně rád a na tohle jsem se hodně těšil, ale takhle už prosím ne. Raději knihu.

The Mummy a Dark Universe

vánoční speciál: největší filmová zklamání tohoto roku, dark universe, temná věž, liga spravedlnosti, vetřelec covenant, nejhosi filmy roku 2017 Vánoční speciál: Největší filmová zklamání tohoto roku a2630cc3210935b40c286c2bbd595f06f0fa6343fa1c234022826c27ca3d5c70 3960852

Warner Bross není jediné studio, které se rozhodlo rozjet filmový vesmír. Velké ambice mělo taky studio Universal, ale stejně jako Warner Bross zjistili, že to asi nebude úplná hračka a narazili tvrdě na zeď fanoušků a kritiků. Univerzal chtěl vytvořit tzv. Dark Universe a přivést zpět k životu kultovní monstra jako Dracula, Frankenstein nebo neviditelný muž a dokázal do toho ukecat Toma Cruise, Javiera Bardema nebo dokonce Johnnyho Deppa. Vlajková loď, která to měla všechno odstartovat byla Mumie včele s Tomem Cruisem a Russellem Crowem, ale ta to tvrdě schytala a může být ráda za svých 55% na CSFD a kasově to taky nebyla zrovna hitparáda. Universal na to reagoval ukončením Frankensteinovy nevěsty, která měl přijít k životu už v únoru 2019 a Alex Kurtman s Chrisem Morganem, kteří měli Dark Universe kormidlovat, opustili potápějící se loď a utekli za jinými projekty. Studio prý ještě nehází flintu do žita a jen s tvorbou filmů s legendárními monstry zpomalí a bude se víc soustředit na jejich kvalitu. Ať si ale Universal říká co chce, pochybuji o tom, že o tomhle projektu ještě někdy uslyšíme a pokud ano, tak to pravděpodobně nebudou dobré zprávy. Je to celkem škoda, jejich plány zněli zajímavě a když se kolem toho projektu točily takhle zajímavá jména, vypadalo to, že z toho opravdu něco bude a Dark Universe bude něco s čím budeme muset počít. Ale možná by měla být všechna ta monstra pohřbená už navždy.