Herní průmysl každým rokem roste a začíná zasahovat i do toho filmové. Jednou za čas se najde někdo, kdo se rozhodne přenést herního hrdinu na filmová plátna, ale většinou to dopadne hrozně a můžeme se bavit jen o tom, co je menší katastrofa. Filmaři většinou doplatí na to, že se snaží uspokojit tužby jak herních fanoušků, tak i lidí, co jsou hrami nepolíbení, a tak vlastně neuspokojí ani jeden z táborů. Legendy však praví, že jednou přijde někdo, kdo dokáže nastolit rovnováhu a přinést nám dobrou filmovou adaptaci herní předlohy. Než však tenhle hrdina přijde, podíváme na předchozí pokusy a řekneme si, které dopadly nejlépe. Tedy co dopadlo jako nejmenší katastrofa.

Silent Hill

Článek o filmech podle her, speciál filmové adaptace her, článek o filmech podle hry, filmové adaptace her, speciál o filmech podle her, need for speed, warcraft, silent hill, princ of persia, resident evil, assassin's creed, hitman Speciál: Filmy podle herní předlohy CybilArmless

Roku 2006 vypustil francouzský režisér Christophe Gans film, na nějž si 5 let vymáhal od Conami práva. Po pár ukázkách a příslibu něčeho velkého Conami nakonec povolilo a dalo tak zelenou projektu, který měl vzdávat hold legendární značce Silent hill. Nehráči čekali parádní horor a na horor stejně tak čekali i fanoušci, kteří vyčkávali jestli se zfilmování jejich oblíbené herní značky povede nebo se stane hororem v tom nejhorším slova smyslu.

Já myslím, že Silent hill se stalo parádním hororem pro obě strany a Gans bravurně vystihl tu hranici, aby měli plnohodnotný zážitek obě strany. Když se poprvé Rose probudí v šedém městě, tak si divák neznalí předlohy, užívá hutnou atmosféru a hráč se k tomu ještě culí. A culení ze stran fanoušků tu bude dost. Gans totitž dodržel to, co slíbil a natočil film dost věrný předloze, takže známé zrůdy jako třeba Pyramid Head tu samozřejmě nechybí a když se objeví na scéně, rozhodně je na co koukat. K zhutnění atmosféry dopomáhá úžasný soundtrack od Akiry Yamaoky, který skládal hudbu k prvnímu Silent hillu. Rozhodně je to velmi povedený snímek a v kategorii filmových adaptací herních značek se v podstatě jedná o masterpiece.

Warcraft

Článek o filmech podle her, speciál filmové adaptace her, článek o filmech podle hry, filmové adaptace her, speciál o filmech podle her, need for speed, warcraft, silent hill, princ of persia, resident evil, assassin's creed, hitman Speciál: Filmy podle herní předlohy 10WARCRAFT facebookJumbo

Miliony fanoušků už od vydání prvního Warcraftu čekali, až se jejich oblíbená značka dočká filmového zpracování a předminulý rok se konečně dočkali. Od doby kdy se Warcraft film oznámil, mluvilo se o tom, že to bude první film, který konečně zlomí tu pomyslnou kletbu, která je na filmy podle her uvalena a stane se tak prvním opravdu dobrým herním filmem. Povedlo se? Fanoušci se mnou asi nebudou souhlasit, ale já myslím, že ne. Respektive není to úplně špatný Warcraft film, ale není to dobrý film. Pro fanouška je to splněný sen plný referencí na hry, u kterých si můžete pousmát a pěkně to pohladí vaše fanouškovské já, ale pro člověka, který nemá o Warcraftu páru je to pro uvedení do jeho světa naprosto nepoužitelný film.

Díky nevyvážené režii film ubíhá strašně rychle a nic vám nevysvětlí. Nepochopitelné střihy, díky kterým vás to hází z jednoho místa do druhého a na každém strávíte jen pár vteřin, můžou být celkem matoucí a těžké pro zorientování. Jak už jsem zmínil rychlost filmu, tak na ni doplatilo i vykreslení postav, na které se nedostalo moc času a většina z nich jsou jen dvojrozměrné charaktery, které vás naprosto nezajímají,čemuž nepomohlo ani obsazení, jenž mi krom Travis Fimmela přišlo plné necharizmatických herců. Dále bych filmu vytkl nedostatek výpravnosti, kterou můžete vidět třeba třeba u pána prstenů, což je celkem průser, vhledem k tomu, že se jedná o epické fantasy. Ale abych jen nekritizoval, tak orkové vypadali fajn. Ale jak už jsem napsal výše, nejedná se o zas tak
špatnou herní adaptaci, ale film sám o sobě rozhodně neobstojí.

Prince of Persia: The Sands of Time

Článek o filmech podle her, speciál filmové adaptace her, článek o filmech podle hry, filmové adaptace her, speciál o filmech podle her, need for speed, warcraft, silent hill, princ of persia, resident evil, assassin's creed, hitman Speciál: Filmy podle herní předlohy King Sharaman

Teď se přesuneme z díle studia Blizzardu do dílen Ubisoftu, kde v rode 2011 kývli na nápad natočit film podle jejich legendární hry Prince of Persia. A světe div se, ono to zase nevyšlo úplně podle přestav. U kritiků se to moc přízně nedostalo, ale po finanční stránce to úplně propadák nebyl. Výprava byla fajn, akce dobrá a hlavní dvojice v podání Jaka Gyllenhaala a Emmy Artertony byla naprosto skvělá. Díky úžasné chemii mezi dvěma hlavními aktéry, jsem si tenhle film celkem i užil. Problém nastává, když se zaměříme na děj, který je hloupý a plný scénáristického klišé. Ale film samotný pěkně odcípal a nenudil jsme se u něj. Svěží atmosféře dopomáhala komediální poloha filmu a nakonec z toho vylezl fajn dobrodružný snímek podle hry a zasluhuje si třetí místo.

Resident Evil (2002)

Článek o filmech podle her, speciál filmové adaptace her, článek o filmech podle hry, filmové adaptace her, speciál o filmech podle her, need for speed, warcraft, silent hill, princ of persia, resident evil, assassin's creed, hitman Speciál: Filmy podle herní předlohy landscape movies resident evil 2002 still 1

Resident Evil je další kultovní herní série z Japonska plnou hutné atfosféry a zombíků, která však nikdy moc nesázela na chytrý příběh. Její filmová adaptace kráčí ve stejný šlépějích a pod rukama Paula W.S. Andersona vznikla fajnová Béčková podívaná, která sice v mnoha ohledech vykrádá své povedenější kolegy, ale hudba, zábavná akce a Milla Jovovich to všechno vynahrazují. Film se nebere moc vážně a to je asi nejlepší směr, kterým se mohli filmaři vydat. Záleží jestli přistoupíte na jejich hru a přenesete se přes všudypřítomnou hloupost a prostě se budete bavit. Jedná se sice a naprosto průměrný ve všech směrech, ale nudit se nebudete a na poli herních adaptací se jedná o ten podařenější kousek.

Need for Speed

Článek o filmech podle her, speciál filmové adaptace her, článek o filmech podle hry, filmové adaptace her, speciál o filmech podle her, need for speed, warcraft, silent hill, princ of persia, resident evil, assassin's creed, hitman Speciál: Filmy podle herní předlohy need for speed photo 580215 s 986x603

Tuhle sérii asi nemusím zdlouhavě představovat, vzhledem k tomu, že se jedná o závodní hru. A to je vlastně tak všechno, co bych o ní mohl říct. Takže je asi jasné co čekat, když se podle téhle dlouho trvající závodní série rozhodne udělat hru. Bude to hrozně hloupý a víc než na cokoliv jiném to bude stavět na rychlých a super sexy autech. A taky že jo. Příběh je v podstatě jedno velké klišé podané asi v nejvíc obyčejné podobě. Bohatý zloduch udělá něco zlého našemu chudému, ale nadějnému hrdinovi a ten se potom musí pomstít a získat lásku svého života. K tomu přidejme prkenné herce hrající ploché postavy, které když zrovna neřídí, pronáší ještě plošší dialogy. Chápu ale, že na na příběhu, dialozích ani postavách film podle hry o závodění v autech nestaví a hlavním tahounem jsou tu prostě ty auta, které když pořádně zařvou, tak předčí jakýkoliv projev svých hereckých kolegů. A já mám pro ty krásný super káry prostě slabost, takže i přes všechno to špatné, a že toho je, si sledování tohoto filmu užívám a baví mě to. V těch závodech to šlape prostě dobře a byť nepřichází s ničím novým a jen si půjčuje jednotlivé prvky od své herní předlohy, tak obstojná kamera a hlavně ty auta to

vynahrazují. Myslím, že z Need fo Speed nešlo vymáčknout víc. Jedná se o průměrný film, kde prim hrají honičky v krásných autech a kdyby se zbavili zbytečného kecání a nesnažili se vytvořit něco jako příběh, tak by to mohlo trvat míň, šlapat víc a film by mohl být více snesitelnější. 2 hodiny je na film jako tento prostě moc. Nakonec se jedná o vlastně celkem dobrý film a ve skutečnosti se jedná o asi nejvěrnější adaptaci herní série a to ve všem zlém i dobrém.

Assassins Creed

Článek o filmech podle her, speciál filmové adaptace her, článek o filmech podle hry, filmové adaptace her, speciál o filmech podle her, need for speed, warcraft, silent hill, princ of persia, resident evil, assassin's creed, hitman Speciál: Filmy podle herní předlohy ACMovie IL3

Prince z Persie není jediný film podle hry od studia Ubisoft, co se objeví na tomto seznamu. Assassins Creed je asi největší značka, co Ubisoft vlastní a od roku 2007, kdy vyšel první díl, se objevilo nespočet sequelů na všech různých platformách. Značka je to velmi silná, a tak není divu, že se dočkala filmového zpracování. Já sám jsme si tuhle sérii hodně oblíbil a utopil jsem v ní moře času, takže očekávání byla velká, zvlášť když jsem zjistil, že se ve filmu objeví Michael Fassbender, Marion Cotillard nebo třeba Jeremy Irons. Skoro to už vypadalo, že se konečně někomu podaří přemoci onu kletbu, která zužuje všechny filmy podle herních předloh a konečně vnikne nějaký dobrý videoherní film. Bohužel to nevyšlo ani tentokrát.

Největší chybu co mohli tvůrci udělat byla, že si zvolili linku v přítomnosti jako tu stěžejní a pokusili se na ni vystavěli příběh. Linka z minulosti, po niž fanoušci prahli nejvíce, však byla upozaděna. Takže tu máme nespokojené fanoušky a zbývají už jen lidé značkou nepolíbení, u kterých mohli zabodovat právě tím příběhem. Bohužel onen dramatický oblouk se úplně nezdařil a sázka na špičkové herce taky nevyšla. Příběh je absolutně hloupý a zmatený. Vůbec nevíte která bije a když se někdo něco snaží vysvětlit, všechno se ještě víc zamotá. Scénář je na tom snad ještě hůř a nejzásadnější momenty, vyznívají naprosto směšně. Nejzářivější místa filmu jsou pak právě ty, kdy máme možnost podívat se do minulosti, konkrétn do doby španělské inkvizice, což je super doba, ale naprosto nevyužitá, právě tím, že jsou tyhle části filmu zaneseny do pozadí. Od choreografie, kamery až po stylizaci, všechno funguje vážně dobře a při sledování prostě nemůžete pochopit, co je vedlo k tomu, aby vyplnit třičtvrtě filmu vatou, která nikoho nezajímá a části, kde všechno funguje naprosto zazdít. Takže vám doporučuji se na film podívat, pokud jste fanoušci téhle série a přetočit si to na ty zajímavé části v minulosti.

Hitman

Článek o filmech podle her, speciál filmové adaptace her, článek o filmech podle hry, filmové adaptace her, speciál o filmech podle her, need for speed, warcraft, silent hill, princ of persia, resident evil, assassin's creed, hitman Speciál: Filmy podle herní předlohy Hitman Agent 47 Rupert Friend Wallpapers1 990x557

Legendárního holohlavého zabijáka s čárovým kódem na zátylku zná v hráčské komunitě snad každý. Do filmového průmysl se snažil prorazit dvakrát, avšak ani jednou díru do světa neudělal. První pokus přišel roku 2007, který zrovna kladně přijat nebyl. Vyčítáno mu bylo dost. Od špatné akci a střihu, který dělal akci nepřehlednou, hloupého příběhu a scénáře, až po samotného Timothyho Olyphanta, který onoho agenta 47 ztvárnil.

Největší kámen úrazu je, že v podstatě podryli celou myšlenku herní předlohy a rozvážný tichý postup nahradila zběsilá akce, což se fanouškům samozřejmě nelíbilo. Reperát se pokusil složit Aleksander Bach o 8 let později, avšak ani ten nedokázal dát fanouškům to, co chtějí a v podstatě udělal stejné chyby jako jeho předchůdce, při čemž v mnoha aspektech dopadl ještě hůř. Ani jeden z filmů nedokázal naplnit očekávání fanoušků, využít potenciál série a s předlohou nemají v podstatě nic společného. V obou případech se jedná o maximálně průměrné akčňáky, ale i tak se ta verze z roku 2007 na našem žebříčku umístila. Alespoň vidíte jak bídně na tom ty filmy podle herních předloh jsou.