Punisher patří mezi mé nejoblíbenější hrdiny Marvelovského univerza. O to větší radost jsem měl, když se minulý rok v druhé sérii daredevila představil s tak velkou parádou. Pokaždé když se objevil, ukradl scénu pro sebe, takže když se pak oznámil seriál věnovaný jen a pouze Punisherovi, nemohl jsem se dočkat. Čekání se však vyplatilo Děj začíná 6 měsíců po tom, co se náš antihrdina s lebkou na hrudi zbavil posledních lidí, co měli něco společného se zavražděním jeho rodin. Taková zkušenost dokáže zamávat s kdekým, a tak se pod falešným jménem přesunul do ústraní a vybijí si zlost na staveništi mlácení kladivem do zdi, zatímco ho všichni považují za mrtvého. Osud mu však klidu nedopřeje a různé události spustí lavinu náhod, které Franka donutí spojit se s hackrem Micrem a znovu se vydat na oddělání padouchů, na které je zákon krátký.

Právě už účast Punishera v Daredevilo naznačovala, že tahle sólovka bude parádní akční jízda a už první epizoda vás v tom najisto utvrdí. Když dojde na akční scény, které jsou zvládnuté výbornou, cáká krev, létají střeva a lámou se kosti na sto různých způsobů. Sympatické je vidět, že hlavní hrdina je přece jen člověk a jako každý člověk může být zraněn či zabit, tudíž mu skoro každá akce dá pořádně zabrat a vypadá jako Rocky Balboa po pořádné nakládačce. A právě kvůli neustálému ohrožení života a připomínání, že je hlavní hrdina jen obyčejný smrtelník, se scény stávají více napínavé a živočišné. A tohle já prostě můžu! Pořádná R-ková akce podkreslená atmosférickým soundtrackem akustické kytary, který tomu dodává ještě temnější a ponurejší nádech.

A Jon Bernthal byl pro roli Punishera prostě zrozen. Neskutečně si to užívá a vy si jeho neskutečný výkon budete užívat stejně tak. Co mě celkem překvapilo je, že tenhle seriál vlastně nesází na akci až tak moc, jak jsem čekal. Není ji tam přehršel a snaží se zaujmout i hodně dobře napsaným scénářem a postavami, jejichž osudy vás budou zajímat. Nejvíc funguje právě ústřední dvojice Punishera a hackera Davida aka Micra. Chemie mezi nimi je něco neskutečně zábavného a dokážou na vašich ústech vytvořit úsměv stejně tak dobře jako dokážou vykouzlit pořádně dramatickou scénu.

The Punisher má dokonce i sociální přesah a zabývá se jak posttraumatickým stresem veteránů a jejich začlenění zpět do společnosti a pokusu žít normální život, tak i korupcí či legalizací zbraní. Každé téma, které nějakým způsobem komentuje je opravdu zajímavě uchopené a vůbec to nepůsobí nějak nuceně ba či dokonce směšně. Rozhodně to není nějaký tupý akčňák, co se jen snaží hrát na nějaký chytrý počin s přesahem a prostě mu to nežerete. Tady budete hltat úplně vše a ještě budete žadonit o přídavek.

Jediné co mi vadilo, byl už typický neduh seriálů obecně, a totiž naplnění určitého formátu, v tomhle případě třinácti dílů. Prostě jsme se nemohl ubránit pocitu, že kdyby se to zkrátilo o 3 díly, tak by to tomu akorát prospělo a na pátou hvězdičku to vlastně dotáhly až poslední 3 díly, které jsou naprosto fenomenální, ale i přesto jde o jeden z nejlepších seriálových počinů letošního roku a rozhodně bysto ho neměli minout. Nový Punisher mi dal přesně to, co jsem od něj chtěl a přihodil ještě něco