Co uděláte, když jste panička na americkém předměstí a nečekaně zemře vás manžel? Abyste si udrželi svou životní úroveň, začnete dělat tu nejsamozřejmější věc – prodávat trávu. Nancy Botwin (Mary-Louise Parker) je čtyřicátnice se dvěma dospívajícími syny, které nečekaně zemře manžel na infarkt (Jeffrey Dean Morgan ve flashbacích).

Seriál začíná nedlouho po jeho smrti, kdy se Nancy stále vzpamatovává z tohoto nečekaného úmrtí a zároveň rozjíždí svůj drogový byznys. O klientelu nemá nouzi, na druhou stranu se musí potýkat s všemi těmi drobnostmi, které vám stojí v cestě, když děláte něco nelegálního. Navíc tu je otravná kamarádka Celia (Elizabeth Perkins) a rodinní příslušníci vždy připraveni vás zatáhnout do nějakého průseru.

seriál tráva Tráva: recenze wnsicpcl5tus4k7p51xn

Seriál Weeds to dotáhl na velmi slušných osm sérií a nutno říct, že zaslouženě. Černý humor a délka epizody pod půl hodiny zaručují svižné tempo celé série. Život na americkém předměstí není nic jednoduchého, ani když máte (zdánlivě) všechno. Proto se můžeme seznámit s řadou více či méně bizarních postaviček v různých stupních životní krize.

Nefungující manželství vedou k tomu, že každý rád sáhne po nějaké substanci, ať už to je tráva, alkohol nebo léky. Weeds není jen o trávě, v některých pasážích seriálu jí dokonce není věnováno moc pozornosti. V hlavní roli jsou samozřejmě lidé a tvůrcům se solidně povedlo rozehrát síť vzájemných vztahů, kde se jejich protagonisté chovají vůči sobě spíše jako hajzlíci. A díky tomu je to taková zábava pozorovat, protože nic nedělá radost než škodolibě pozorovat cizí neštěstí.

seriál tráva Tráva: recenze Weeds2

Je zajímavé sledovat, jakým způsobem se seriál vyvíjí. Scénáristé rozumně usoudili, že změna prostředí může pomoci dynamice děje, a tak se rodina několikrát přestěhuje. Ale zároveň platí, že s postupem času si Weeds nedokáže držet stejně svižné tempo jako na začátku. Někdy je taky dost patrné, jaké politické názory tvůrci seriálu prosazují a používají své postavy ke kritice bushovské Ameriky (seriál běžel v letech 2005-2012). Poslední osmá série pak už působí poněkud natahovaně.

seriál tráva Tráva: recenze weeds 1

Poslední dvě epizody se navíc odehrávají v jakési alternativní budoucnosti, což vyznívá poněkud bizarně v kontextu celé série. Ale to není nějaké zásadní odsouzení. Weeds je kvalitní seriál, a především u jeho starších sérií se dá velmi dobře pobavit. Ať už máte rádi trávu nebo ne, Weeds si zaslouží vaši pozornost.