Fandové Temnýho případu čuměli jako bagr na tvrdou zem, když zjistili, že druhá seriálová řada je úplně jiná. Zatímco z jedničky temnota cákala ještě několik let po odvysílání, tady jde v první řadě o člověka a jeho duši. Louisianský bažiny totiž nahradilo bahno lidský.

temný případ | true detective, 2. série: recenze, recenze temný případ 2014, serence seriálu temný případ , serial temný případ , true detective 2014, krimi / drama / mysteriózní / thriller usa, 2014 - 2018, 21 h 20 min (minutáž: 16x55 min) režie: cary fukunaga, justin lin, janus metz, miguel sapoch… (více) scénář: nic pizzolatto, scott lasser kamera: adam arkapaw, nigel bluck hudba: t-bone burnett hrají: matthew mcconaughey, woody harrelson, michelle monaghan, colin farrell, rachel mcadams, taylor kitsch, kelly reilly, vince vaughn, michael potts, tory kittles, alexandra daddario, kevin dunn, shea whigham, lili simmons, jay o. sanders, ann dowd, paul ben-victor, clarke peters, tess harper, elizabeth reaser, christopher berry, bra Temný případ | True Detective, 2. série: Recenze true detective colin farrell rachel mcadams bed hbo

Kalifornie, fiktivní průmyslový městečko Vinci, ležící poblíž Los Angeles. Tři policisté, každej z jiný policejní složky. Válečnej veterán s problematickou minulostí, Paul Woodrugh (Taylor Kitsch), patří k dálniční policii. Raymond „Ray“ Velcoro (Colin Farrell) je zkorumpovanej policejní detektiv, řešící svoje problémy alkoholem a s boxerem v ruce. Kancelář šerifa zastupuje rázná mladá holka se starou duší, detektiv seržant Antigone „Ani“ Bezzeridesová (Rachel McAdams), bojující s rodinnými problémy, hazardem a pitím. Osud je svede na místo, kde sedí zohavenej mrtvej úředník. K tomu, aby byla seriálová sešlost kompletní, chybí místní mafián Francis „Frank“ Semyon (Vince Vaughn), jemuž vražda obchodního partnera převrátí plány na poctivý podnikání naruby, a jeho oddaná, avšak morálně rozpolcená, žena Jordan (Kelly Reilly). A tihle všichni – samozřejmě každý z jinýho důvodu, chtějí najít vraha. Nejvíc určitě nešťastník Frank, kterej investoval všechny svoje prachy do železničního projektu, nad kterým měla „mrtvola“ dohled.

temný případ | true detective, 2. série: recenze, recenze temný případ 2014, serence seriálu temný případ , serial temný případ , true detective 2014, krimi / drama / mysteriózní / thriller usa, 2014 - 2018, 21 h 20 min (minutáž: 16x55 min) režie: cary fukunaga, justin lin, janus metz, miguel sapoch… (více) scénář: nic pizzolatto, scott lasser kamera: adam arkapaw, nigel bluck hudba: t-bone burnett hrají: matthew mcconaughey, woody harrelson, michelle monaghan, colin farrell, rachel mcadams, taylor kitsch, kelly reilly, vince vaughn, michael potts, tory kittles, alexandra daddario, kevin dunn, shea whigham, lili simmons, jay o. sanders, ann dowd, paul ben-victor, clarke peters, tess harper, elizabeth reaser, christopher berry, bra Temný případ | True Detective, 2. série: Recenze maxresdefault

Sledujeme rozvětvený vyprávění s mnoha dějovými linkami. Nikdo nikam nespěchá a celkem dlouho soukromý problémy vítězí nad nějakou kriminálkou. Detektivové se prodírají  pavučinou kriminálních konspirací, protože byznys v tomhle hříšným městě dělají všichni. Politici, úředníci i policajti. Jejich vyšetřování hodně lidem vadí, takže nepřekvapí, že postupně jdou jejich kariéry do hajzlu. V ten okamžik nastává čas pro příběhovej restart. Naše trio se přes všechny ty kšefty plný holek, co se narodily kvůli píchání, dostává k důkazům o spiknutí těch nejmocnějších. Zpátky ve hře je taky Frank. Musel ovšem vytáhnout svý nejhorší „já“, protože takhle velkej kšeft se v rukavičkách nedělá.

Pro diváka je to strhující podívaná. Všechny ty zdánlivě zbytečný příběhy, všechny ty zprvu přebytečný postavy najednou začínají zapadat do celkový skládačky. Spletitá cesta ke spravedlnosti vede do nejhlubšího podsvětí, kde ti, dříve nedotknutelní, začínají svinit koberce vlastní krví. Zřejmě to začalo bavit i tvůrce, takže závěrečnej díl má (neobvyklejch) 86 minut-

temný případ | true detective, 2. série: recenze, recenze temný případ 2014, serence seriálu temný případ , serial temný případ , true detective 2014, krimi / drama / mysteriózní / thriller usa, 2014 - 2018, 21 h 20 min (minutáž: 16x55 min) režie: cary fukunaga, justin lin, janus metz, miguel sapoch… (více) scénář: nic pizzolatto, scott lasser kamera: adam arkapaw, nigel bluck hudba: t-bone burnett hrají: matthew mcconaughey, woody harrelson, michelle monaghan, colin farrell, rachel mcadams, taylor kitsch, kelly reilly, vince vaughn, michael potts, tory kittles, alexandra daddario, kevin dunn, shea whigham, lili simmons, jay o. sanders, ann dowd, paul ben-victor, clarke peters, tess harper, elizabeth reaser, christopher berry, bra Temný případ | True Detective, 2. série: Recenze lead 960 2

Nic Pizzolatto se tentokrát se rozhodl zašťourat hlouběji do sraček v životech jednotlivých postav. Nejsou to žádní psychopati. Trápí je běžný záležitosti, jako je neuróza, úzkost, výčitky či bolestivá minulost. Jejich čas a problémy dávkuje rovnoměrně a na úkor detektivky. Výborný dialogy udržují pozornost a v dramatických scénách překvapuje hlavně Vince Vaughn, do tý doby známej spíš z (někdy až trapnejch) komedií (Pozdravy ze spermabanky, Vybíjená, Nesvatbovi). Sype ze sebe drsný moudra způsobem, jako by nikdy neříkal nic jinýho. Rachel McAdams zase odhodila pózu romantický slečny (Půlnoc v Paříži, Hezké vstávání). Jedinej, kdo se mohl cejtit jako doma, je drsňáckej alkoholik Colin Farrell.

Patřím spíš mezi vyznavače temnoty v kultuře než v duši. Pokud máte pochopení pro deprese ostatních a oceníte zajímavej ženskej hlas, poslechněte si soundtrack. Vládne mu americká písničkářka Lera Lyn, která si zde zahrála postavu barový zpěvačky. Její songy fantasticky dotvářejí posmutnělou atmosféru (převážně) Velcorovy duše.