Sedmá série Hry o trůny skončila bez větších překvapení. Finále zkrácené sedmidílné série se podle očekávání neslo v duchu příprav na závěrečnou osmou a potvrdilo několik fanouškovských teorií. Následující text obsahuje spoilery. V Králově přístavišti se konečně setkali Cersei, Jon Snow, Tyrion Lannister i Daenerys, matka draků, jejíž tvůrci opět dopřáli efektní příchod na scénu. Král severu a jeho spojenci přišli

seriál hry o trůny Hra o trůny /  Game of Thrones: recenze cq5dam

„nejkrvelačnější ženu světa“ přesvědčit, že hrozba zpoza Zdi je reálná a pokud se jim nepodaří spojit a zvítězit nad zombie hordou, pak se všichni stanou její součástí. Ani Daenerys nevěřila, co hrozí, dokud to neviděla na vlastní oči. Těhotná Cersei sice uvěří, nakonec přislíbí pomoc, její plán je však jiný. Úskok, ačkoli se od ženy usazené na železném trůnu dalo čekat, je jedním z mála oživení upovídaný první poloviny sedmé části, v níž si postavy říkají většinou to, co už diváci vědí. Podobně je to i v druhé části sedmého dílu, v níž se však děj posouvá a potvrdí se některé teorie fanoušků.

seriál hry o trůny Hra o trůny /  Game of Thrones: recenze landscape 1497873943 game of thrones 5x05

Tak jak se jim zavděčili Jon Snow a Daenerys, matka draků, kteří měli k sobě od prvního setkání v každé části o něco blíž, až, jak se čekalo, skončili jeden druhému v náručí. Kdoví, na jak dlouho. Pro Daenerys nebude zřejmě snadné přijmout fakt, že Jon je nejen její synovec, ale zejména, že jako Aegon Targaryenovi, mu patří železný trůn. To, že Snow je pravý Targaryen, potvrdí Samwell Tarlo Bran Stark. Bran mu prozradí, že otcem není Ned Stark, jak si všichni v seriálu myslí, ale, že je synem jeho sestry Lyanny a Rhaegara Targaryena. Zvláštní je, že Bran, který má umět a vidět vše, co se kdy stalo, neví o tom, že Jon je manželským synem a ne Targaryenovým “bastardem”. Teprve když mu Tarlo o manželství řekne, uvidí Bran tajný sňatek Lyanny a Rhaegara.

seriál hry o trůny Hra o trůny /  Game of Thrones: recenze white walkers game of thrones