Norská kinematografie už dávno není jenom pro hipstery. Čerstvý severní vítr přivál originální teenage projekt. Originalita ovšem ne vždy předznamenává úspěch, jak dopadl skandinávský počin?

Recenze na výborný seriál, Skam recenze seriálu skam Recenze na výborný seriál, Skam skam foto nrk

Recenze na výborný seriál, Skam

První dojem: Tenhle seriál není pro starý. Na baru se pohupuje na pohled šestnáctiletá dívčina a v rytmu puberty se hádá se svojí bývalou kamarádkou. Kluk s albánskými rysy scrolluje Instagram. Pohledná, leč prostá blondýnka dáví včerejší oběd. Jen několik výjevů z první série ilustrují poselství celého seriálu. Vztahy, škola a párty. Nic víc nečekejte.

Recenze na výborný seriál, Skam recenze seriálu skam Recenze na výborný seriál, Skam skam france

Recenze na výborný seriál, Skam

První série je vcelku plochá a fádní exkurze. Od začátku seriál naštěstí táhne parta vcelku sympatických mladých herců a hereček. S druhou sérií, kdy se do středobodu dění přesune ta nejlepší z nich, začíná konečně zábava. Série začínají přinášet i morální rozměr a jednoduché postavy se rozvíjejí ve skutečné persóny řešící realistické životní situace.

Recenze na výborný seriál, Skam recenze seriálu skam Recenze na výborný seriál, Skam SKAM season2 copyright NRK limited use

Recenze na výborný seriál, Skam

Seriál začal jako internetový projekt s minimálním rozpočtem. Po úspěchu první série ovšem do projektu přitekly denáry a kvalita seriálu se rapidně zvýšila. Hlavní originalita spočívá v implementaci sociálních sítí do jednotlivých dílů. Vedle živých rozhovorů postav tak sledujeme i jejich konverzace na Messengeru nebo mlsné slídění na Intagramu. Exotičnosti seriálu nahrává norský jazyk, tudíž se můžete s přáteli předhánět v tom, kolik nových slovíček jste pochytili. Minimálně se naučíte dny v týdnu, jejichž názvy uvádějí každou scénu. A to se počítá.