V roce 2013 vznikla stejnojmenná hra, která měla za úkol vzkřísit jednu z největších ikon herního průmyslu. To, že svoji šanci vycítil i Hollywood, není takový překvapení. Na filmovej prequel (ano, Lara je ještě pískle co o existenci poloautomatickejch hraček firmy Heckler and Koch nemá páru) se jistě těší všichni, který baví legendy, záhady a tajemný hlavolamy. Já navíc obdivuju lidi, kteří svým vysokým IQ dokážou pobavit ostatní. I proto jsem ochotnej snímku leccos prominout. Bohužel v místech, kde takovej Indiana Jones vždycky triumfuje, Tomb Raider ztrácí.

Recenze na nejnovější filmovou adaptaci legendární hry, Tomb Raider tomb raider Recenze na nejnovější filmovou adaptaci legendární hry, Tomb Raider lara

Recenze na nejnovější filmovou adaptaci legendární hry, Tomb Raider

Může za to Alicie Vikander? Vezměme to popořadě…

Lara je sebevědomá mladá žena, která odmítá podepsat převzetí dědictví a ztvrdit tak oficiálně otcovu smrt. Bejt majitelkou velkýho obchodního impéria by vyřešilo její finanční situaci (na živobytí si vydělává jako messenger), ale asi by nás nepřesvědčila, že se o sebe umí postarat. Vidíme ji v ringu, zjistíme, jakou rychlostí je schopna se přesunout z bodu A do bodu B, ale hlavně, že tvrdohlavě věří v otcův návrat. Flashbacky jasně vysvětlují, kdy a proč taťka zmizel. A japonská mysteriózní příšera, bájná bohyně Mioko, která podle legendy vládla temnejma sílama a zabíjela pouhým dotekem, v tom sehrála dost výraznou roli. Lara se dostane k zanechanýmu (samozřejmě že záhadýmu) vzkazu a my zjistíme, že má i to, čím by měla pokračovatelka Croftovic rodu udivovat především. Houževnatost a inteligenci. Sbalí do batohu svejch pět švestek a vyráží na východ. Vstříc dobrodružství, osudu a nalezení smyslu života…

Reboot filmový série Tomb Raider dostal na starost spíš neznámej norskej režisér Roar Uthaug (VLNA / 2015). Ten s rozpočtem cca 100 miliónů dolarů vsadil na dvě herecký jistoty: zkušenou Kristin Scott Thomas (NEJTEMNĚJŠÍ HODINA / 2017) v malý a spíš takový záporný roli (sluší ji to!) a mladou, hezkou, populární … ale hlavně nadanou Aliciai Vikander – (Oscar za DÁNSKÁ DÍVKA / 2015) (- žádnej strach, sluší jí to taky!) No a pak samozřejmě hafo CGI, navozující, spolu s lokalitama, dobrodružnou atmosféru. Líbí se mi začátek. Má tempo a vtip (naštěstí ti chytřejší v Hollywoodu pochopili, že s vtipem nejdál dojdeš), podle očekávání baví soundtrack (Junkie XL dal Laře přednost před Justice League), navíc se těším, až se na plátně objeví Daniel Wu (série INTO THE BADLANDS) a že za to vezme jak se na „žluťáka“ sluší a patří. Nedočkal jsem se. Trochu mi to vynahradil Walton Goggins (OSM HROZNÝCH / 2015), kterej v roli záporáka dokázal vyloudit pár agresivních emocí. Gró příběhu se odehrává na ostrově, kde na Laru (a snad i tebe) čeká překvapení. Bohužel spolu s ním přichází i šutrák úrazu. Nudný pasáže, ve kterejch je třeba si všechno říct… a pak scénáristický nesmysly, který naplno odhalujou triviálnost zápletky a pravej důvod, proč je slečna Croft zpátky.

Recenze na nejnovější filmovou adaptaci legendární hry, Tomb Raider tomb raider Recenze na nejnovější filmovou adaptaci legendární hry, Tomb Raider alicia a Wu

Lara z roku 2018 nemá zkušenosti tý z roku 2001. Je to normální holka, který i tohle dobrodružství pomůže k tomu, aby z ní jednou byla obávaná archeoložka a vykradačka hrobů. Alicia Vikander je fanynkou hry Tomb Raider. Kvůli roli podstoupila čtyřměsíční trénink, zahrnující bojový umění, horolezectví, lukostřelbu a dřinu v posilovně (přibrala 16 kilogramů svalové hmoty). Parádně ji sekne ta póza mladý ležérní drsňačky… ale charismatickou dobrodružnou akční hrdinku v podání Angeliny Jolie netrumfne. I kdyby měla břišáky jako radiátor. Bacha, chápu, že TOHLE je mladá Lara Croft. Ovšem srovnáváním s tou starou se zákonitě nevyhne. Zvlášť, když Angelina byla tehdy o 4 roky mladší. Ne že by jí to neslušelo, ale Laru vlastně mohl hrát celkem kdokoliv. A tak je to se všemi postavami. Celkem dost prostoru dostává taťka (Dominic West – PRIDE / 2014), ale ani jeho postava nemá v rukávu žádný překvapivý eso. Nebo možná…(?)

Recenze na nejnovější filmovou adaptaci legendární hry, Tomb Raider tomb raider Recenze na nejnovější filmovou adaptaci legendární hry, Tomb Raider srovn  n   2

Bez nějakejch skrupulí si přiznejme, že film vznikl z jedinýho důvodu – vzkřísit Laru Croft a vydělat prachy (takže vlastně důvody dva). Scénář je slaboučkej, jak třikrát (možná dvakrát) vylouhovanej pytlík. (Čaje samozřejmě.) Ne že by se nepovedlo všechno. Alicia často baví. Její městský eskapády jsou fajn, setkání s „převozníkem“ Lu Renem taktéž. Do příběhu se daří vetřít špetku humoru, kterej ho dělá svižným. Navíc je to celkem uvěřitelný a všichni se těšíme na odhalení mysteriózní záhady.

Rád se vydávám na dobrodružný výpravy (přestože nejsem zdaleka tak inteligentní jako ona). Baví mě Indiana Jones. Charismatem, vtipem…, ale hlavně – ty příběhy mají hlavu a patu. Dobrodružství nazvané Tomb Raider je mnohem lepší než dobrodružství jistého Flynna Carsena (2004). Ale LOVCI POKLADŮ (2004) už jsou malou konkurencí. Ve srovnání s „prvním“ Tomb Raiderem (2001) ovšem vyhrává K.O. (mít aspoň takovejhle scénář Angelina Jolie… nevím, nevím… ). Alicie nemá charisma Angeliny, ale přesto se těším a věřím, že se tahle „cácorka“ promění v očekávanou filmovou legendu..