Další z řady pokusů režiséra Eli Rotha o prosazení se v mainstreamové produkci akčních filmů, bohužel ani tentokrát nedopadl na ornou půdu. Již stokrát ohraný příběh skvělé fungující rodiny z vyšší střední třídy je aplikován na prvotřídního chirurga, který se každodenně nesetkává s výsledkem pouličního násilí.

Nejnovější pokus o návrat herce Brucee Willise, recenze Přání smrti | Death Wish film přání smrti, Nejnovější pokus o návrat herce Bruce Willise, recenze Přání smrti | Death Wish Death Wish trailer2

Nejnovější pokus o návrat herce Brucee Willise, recenze Přání smrti | Death Wish

Jeho idyla pravého amerického snu je však přerušena vloupáním bandou násilníků. Důsledkem ne zrovna povedené loupeže jeho žena umírá a jeho dcera upadá do kómatu. Neschopnost policejních složek zapříčinila, že Lékaři Paulu Kerseymu, hraného Brucem Willisem, nezbývá nic jiného než vzít zákon do vlastních rukou, vystopovat gaunery, kteří stojí za onou loupeží, a pomstít svoji rodinu. Avšak cesta za pomstou je nezajímavá a plná klišé.

Nejnovější pokus o návrat herce Brucee Willise, recenze Přání smrti | Death Wish film přání smrti, Nejnovější pokus o návrat herce Bruce Willise, recenze Přání smrti | Death Wish 249533754 4 e1520684093816

Z úvodu se může zdát se je jedná o čistokrevný akčňák, bohužel i jako v mnoha jiných aspektech vás film zklame i v tomhle. Rozhodně nečekejte akční řežbu ve stylu Johna Wicka a jemu podobných. Akce si z celého filmu ukousne jen malý podíl a i tak se režisér neobtěžoval vymyslet něco originálního či zajímavého. Akční scény jsou naprosto sterilní a vlastně nejsou ani napínavé, protože po celou dobu filmu přesně víte, jak se bude děj vyvíjet. A to je celkem problém. Na vině je tady samozřejmě už stokrát ohraný příběh, který je tu podaný jen v bledě modrém a já už z toho začínám být unavený stejně jako zápletka samotná. John Wick se alespoň nebral tolik vážně a dokázal nabídnout jednu z nejlepších akcí za poslední dobu, ale u Přání smrti se nenamáhali ani s tím.

Nejnovější pokus o návrat herce Brucee Willise, recenze Přání smrti | Death Wish film přání smrti, Nejnovější pokus o návrat herce Bruce Willise, recenze Přání smrti | Death Wish landscape 1501769339 screen shot 2017 08 03 at 144729

Co teda může tenhle film nabídnou, krom akce. No problém je ten, že nic moc. Vyšetřovací linka detektivů následujících krvavou stezku našeho hlavního hrdiny je snad snad ještě víc nezajímavější než dějová linka hlavní. Jejich vyšetřování hlavně nedává moc smysl a dosažení jejich cíle je popohnáno různými scenáristickými kličkami. Hlavní je u toho moc nepřemýšlet, protože když to uděláte, začněte si klást otázky na které film nemá odpovědi. Nepřináší ani odpovědi na otázku zbraní, která se v poslední době v Americe hodně řeší. Jistě, tohle téma je filmem doslova protkané skrz na skrz, ale v spíš ho jen tak opatrně nakousne a využívá ho jen jako kamufláž pro svoji hloupost a povrchnost.

Nejnovější pokus o návrat herce Brucee Willise, recenze Přání smrti | Death Wish film přání smrti, Nejnovější pokus o návrat herce Bruce Willise, recenze Přání smrti | Death Wish MV5BMjEyNjE2NjQxMF5BMl5BanBnXkFtZTcwMzMzOTQzMw

Musím, ale říct, že začátek filmu a představení hlavního hrdiny a jeho rodiny se mi líbil. Paul Kersey v podaní Willise a je sympatická postava a nedělalo mi vůbec problém s ním sympatizovat a fandit mu. Vy výsledku jsem vlastně ani neměl problém s Přáním smrti tak nějak všeobecně. Jistě, není to fantastický film. Vlastně je průměrný snad ve všem a rozhodně po pár dnech zapadle někde v historii a nikdo si na něj nevzpomene, ale nemůžu říct, že jsem se nudil. Přání smrti nemá přepálenou stopáž, rychle to utíká a má fajn Bruce Willise v hlavní roli. A kdyby nebylo toho zbytečného černého humoru, který moc dobře nejde s tou vážnou tváří, kterou si snímek snaží držet, tak by jsem si ho užil ještě o trochu víc.