Wonder je krásný film s důležitým poselstvím a pravdivým náhledem do reality života šikovaných a jejich rodin.

Inspirující film je založený na knižním bestselleru Raquela J. Palacia. Ústřední postavou děje je Auggie Pullman, který se narodil s vadou obličeje a již v útlém věku musel podstoupit několik operací, které mu pomohly lépe procházet životem. Daň za život je ale neobyčejný obličej. Lidi, kteří ho neznají, ho pokládají za ošklivého, ale mně a rodině nepřipadal nehezký. Moc se mi líbí, že to nebylo pouze pojaté kolem Auggieho, ale ukázali, jak život s takovým dítětem ovlivňuje život druhých, Zejména pak život rodiny a přátel.

Wonder je rozdělený do „kapitol“, ve kterých nás seznamují s životem a pohledem druhých osob. Zpočátku vidíme život Auggieho, poté vidíme jak on ovlivňuje jeho sestru, kamarády a samozřejmě rodiče. Maminku hraje úchvatná Julie Roberts a otce pohodový Owen Wilson. Ano, máte pravdu, je to sympatický pár, který má ve středu sluneční soustavy svého syna. Na dceru proto občas zapomíná, ale ona je silná osoba, která je velmi hodná, nadaná a chápavá. Auggie poprvé jde do školy do páté třídy, protože do té doby se jeho rodiče báli, že na to není připravený. To je pravda, neboť na veřejnosti nosil helmu astronauta.

Ta helma není náhodně vybraná, ale odráží jeho sen stát se astronautem. Je nejchytřejší student ve své třídě, takže předpoklady pro to má. Děti jsou malé a Auggie se nevyhne šikaně a psychickému trápení spolu s rodinou. Ničemu nečelí sám a má vždy oporu svých nejbližších milovaných osob. Film je protkaný humorem, který je velkou součástí života všech postav.

Nechci tu moc prozrazovat, ale nudit se nebudete. Při sledování jsem uvažoval nad vzděláváním s dětmi s nějakým druhem postižení. Tento film odráží můj pohled na danou tématiku, neboť když nemáte vážnou poruchu, tak integrace děti je jen prospěšná. Všichni jsme lidé a tito děti si začaly uvědomovat, že jde o to, jak se k vám druhý chová, ne jak vypadá.