Ne. Není to lepší než geniální verze s Davidem Suchetem, který pro nás navždy bude představitelem toho jediného Hercula Poirota. Když ale přijmeme fakt, že si film vzal základní námět a zbytek předělal v rytmu hollywoodského megalomanství, budeme se dobře bavit. Je pozdě večer a do legendárního vlaku v Istanbulu nastupuje poslední pasažér, věhlasný detektiv Hercule(s).

film vražda v orient expresu 2017, recenze na film vražda v orient expresu 207, drama / krimi / mysteriózní / thriller usa / malta, 2017, 114 min režie: kenneth branagh předloha: agatha christie (kniha) scénář: michael green kamera: haris zambarloukos hudba: patrick doyle hrají: kenneth branagh, johnny depp, daisy ridley, michelle pfeiffer, penélope cruz, willem dafoe, judi dench, lucy boynton, leslie odom jr., derek jacobi, tom bateman, joseph long, olivia colman, sergej polunin, marwan kenzari, richard price, josh gad, manuel garcia-rulfo, hadley fraser Vražda v Orient expresu: Recenze murder on the orient express

Když se ve vedlejších rolích před kamerou komíhají áčkové hvězdy jako Willem Dafoe, mystická Penelope Cruz nebo odsloužilá Bondova „M“ Judi Dench, dukáty jsou z filmu cítit na dlouhé míle. V roli Poirota se představil Kenneth Branagh (který si střihl i režii) s obscénním peřím pod nosem, na druhé straně zákona byl pak záporak Cassetti alias fešákovský Johny Depp. Herecké výkony jsou obstojné, nikdo vyložené nevyčnívá ani nekazí. Občas repliky hercům nevěříte, nebo v nich pokulhává pověstná logika.

film vražda v orient expresu 2017, recenze na film vražda v orient expresu 207, drama / krimi / mysteriózní / thriller usa / malta, 2017, 114 min režie: kenneth branagh předloha: agatha christie (kniha) scénář: michael green kamera: haris zambarloukos hudba: patrick doyle hrají: kenneth branagh, johnny depp, daisy ridley, michelle pfeiffer, penélope cruz, willem dafoe, judi dench, lucy boynton, leslie odom jr., derek jacobi, tom bateman, joseph long, olivia colman, sergej polunin, marwan kenzari, richard price, josh gad, manuel garcia-rulfo, hadley fraser Vražda v Orient expresu: Recenze Murder on the Orient Express film

Hlavní prim hraje vizuál. Nádherné záběry Istanbulu, zasněžené krajiny balkánské divočiny a lokomotivy dštící páru. Kamera je inovativní (poetické je odhalování zavražděného z ptačího pohledu) a hudba obstojná. Flashbacky do minulosti jsou taky fajn. Mezi hlavní zápory díla patři sbírka nelogičností (fantasy lavina, která jako na potvoru zastaví vlak) a poněkud uspěchaná a nedostatečně využitá morální koncovka, která by měla diváka emocionálně zasáhnout.

film vražda v orient expresu 2017, recenze na film vražda v orient expresu 207, drama / krimi / mysteriózní / thriller usa / malta, 2017, 114 min režie: kenneth branagh předloha: agatha christie (kniha) scénář: michael green kamera: haris zambarloukos hudba: patrick doyle hrají: kenneth branagh, johnny depp, daisy ridley, michelle pfeiffer, penélope cruz, willem dafoe, judi dench, lucy boynton, leslie odom jr., derek jacobi, tom bateman, joseph long, olivia colman, sergej polunin, marwan kenzari, richard price, josh gad, manuel garcia-rulfo, hadley fraser Vražda v Orient expresu: Recenze YXJ0aWNsZU1haW4vMjA3MjEy