Tak už je to tady zase. To období roku, kdy se všichni filmaři snaží rychle vydat svoje výtvory, aby se ještě vlezli do letošní oscarové sezóny. Rozhodně si stěžovat nemůžeme, neboť alespoň máme už zkraje roku o zábavu postaráno. Minulý týden to byl například snímek Velká hra, který má taky ambice nějaké ty ceny pobrat. A další film, který si chce štípnout svůj kousek koláče je Darkest Hour.

nejtemnější hodina | darkest hour: recenze Nejtemnější hodina | Darkest Hour: Recenze lead 960 3

Snímek vypráví o Winston Churchillovi a o tom, jak musel v době nejtěžší všechny přesvědčit, že se dokáže postavit Hitlerovi a vyhrát válku. Takže toho neměl na svých bedrech zrovna málo, ale jak už asi všichni víme, popasoval se s tím úctyhodně. Pořádnou výzvu měl před sebou i Gary Oldman, který měl tohohle velikána minulého století ztvárnit a podařilo se mi to stejně tak obstojně. Namaskovaný je tu sice k nepoznání, ale toho ho nijak nezastavilo a vydal ze sebe opravdu skvělý výkon, za který si už domů odnesl zlatý glób a myslím, že si domů ponese i onu cenu nejvyšší. Ale abych řekl pravdu, tak jeho výkon je asi to jediné, co je hodno zapamatování. Jedná se o naprosto účelovou oscarovku, která ničím nevybočuje, není ničím zajímavá a je vlastně naprosto prázdná. Jak už jsem řekl, je to film s Churchillem, ale jako film o Churchillovi to moc neobstojí.

nejtemnější hodina | darkest hour: recenze Nejtemnější hodina | Darkest Hour: Recenze 5a42c038dd963

Nedozvíte se o něm zhola nic, teda jen pokud vaše znalost o něm nebyla nulová, a nějaké hlubší vykreslení jeho samotného a třeba jeho osobní život je buď zanesený do pozadí a nebo je jen naznačený, ale nějak víc se s jednotlivými prvky už nepracuje. Jedná se tak vlastně o dost povrchní film plný účelových scén, které sice vypadají dobře v traileru, ale v kontextu filmu zas tak dobře nevyzní. Příběh samotný se odehrává asi v třiceti dnech přičemž je složen z Churchillova zvolení, jeho prvního proslovu, kde vidíte, že ho lidi moc nemusí, pak výplňová vata, kdy se omývá pořád dokola to samé a děj se vlastně nikam moc neposunuje a pak na závěr je tu závěrečný proslov, při kterém ho už všichni zbožňují. A právě ta neschopnost naroubovat do dvou hodin nějaký zajímavý příběh, který by byl nabytý zajímavými momenty a byl by strhující od samého začátku až po konec, je asi největším kamenem úrazu. Film má totiž straně nevyvážené tempo a po rozjetém začátku, následuje hořké zklamání.

nejtemnější hodina | darkest hour: recenze Nejtemnější hodina | Darkest Hour: Recenze 6ce5cb29074975bc93b779307f

Pak to celé dovrší asi nejzásadnější scéna filmu, kdy Winston dojde k prozření a rozhodne se nepodřídit Hitlerovi, která je ale podaná tak nereálně, až je vyloženě směšná. Opravdu se mi zdálo, že je to film postavený jen na tom výkonu Garyho Oldmana a film samotný nemá žádný emocionální přesah a vůbec ve vás nijak nerezonuje, takže už asi 20 minut po shlédnutí je vám vlastně úplně jedno, že jste nějaký film viděli. Je to jen nablýskaná schránka, která je uvnitř vlastně úplně prázdná a byť se tu skutečnost snaží zakrýt sebevíc, nevede se mu to. Asi si za něj pár sošek odnesou, ale za měsíc si na něj už nikdo nevzpomene.