Příběh Milady Horákové a to, co udělala pro náš národ, znát asi každý. Příběh je to silný, fascinující a zfilmování rozhodně hoden, avšak skýtá výzvu i pro zkušeného filmaře. David Mrnka si tedy na svá bedra naložil opravdu hodně, když si jako svůj debut vybrat zmapování života asi nejvýznamnější Češky minulého stoletím. Rovnou vám můžu prozradit, že tohle bohužel ukočírovat nedokázal.

milada, milada film, milada recenze, milada horáková, milada film, milada film recenze Milada: recenze milada film prvni fotky 1

Usilovně se snažím najít na tomto snímku něco pozitivního, s čím bych tuto recenzi odstartoval. Bohužel na nic takového nepřicházím a věcí, které jsou špatně, je tak moc, že ani nevím, se kterou začít.

Největší kámen úrazu je, že se tenhle snímek David Mrnka rozhodl pojmout jako autorský projekt, takže se ujmul role režiséra, producenta a napsal si pro tenhle skvost i scénář, což je na debutanta vskutku odvážné rozhodnutí, ale bohužel ne moc šťastné. Nad filmem tak měl plnou moc a nebyl tam nikdo, kdo by mu řekl, co je špatně, co změnit a popostrčil ho správným směrem, tudíž se mu tenhle snímek rozpadl pod rukama jako hrad z písku úplně v každé rovině a pravděpodobně o tom ani nevěděl.

milada, milada film, milada recenze, milada horáková, milada film, milada film recenze Milada: recenze milada marian mitas jako vysetrovatel svab ayelet zurer jako milada horakova foto vojtech hurych 090 nahled

První polovinu jsem vážně nedokázal pochopit, jaký je záměr pana režiséra a co se mi to vlastně snažil říct. Celé se jeví jako slepenec krátkých scén, které jsou nepochopitelně ukončeny hloupým střihem v podobě dramatických zatmívaček a jakoby bez jakéhokoliv kontextu slepené dohromady. Tyhle scény, které se vám asi snaží něco říct a vidíte v nich alespoň ten pokus zachytit zajímavý moment z jejího života, však vůbec nefungují. Každé druhé scéně chybí vypointování, a tak vyjdou naprosto naprázdno a postrádají jakoukoliv špetku emocí.

milada, milada film, milada recenze, milada horáková, milada film, milada film recenze Milada: recenze getthumbnail

Na vině je chtíč zachytit úplně všechno, ale když každá scéna trvá asi 20 vteřin, skáče se od události k události, jak se režisérovi zlíbí, tak po třiceti minutách filmu prolétnete pomalu 20 let jejího života a nedozvíte se zhola nic. Pak jsou tu scény, jejichž přítomnost ve filmu nemá žádné logické odůvodnění a slouží tu jen asi k tomu, aby celkový dojem z filmu ještě víc rozmělnily a natáhly jeho délku. Času je však málo a událostí, kterých je hodno zachytit je hodně, takže zbytečné příběhové odbočky, zbytečné scény jízdy autem nebo záběry na krásnou českou krajinku jsou tu vážně jako pěst na oko.

Celé je potom jen strašně natahovaná kaše nějakých scén, ze kterých si ale vůbec nic neodnesete, jen se budete strašně nudit.

milada, milada film, milada recenze, milada horáková, milada film, milada film recenze Milada: recenze 02836c5a35bba8f6962a12d4f8ad r16 9 w640 h360 g1e9814d8370a11e78f16002590604f2e

Bohužel ani scénář nepomohl. Doktorka Horáková vlastně chodí jen z místa na místo a pronáší naprosto strojové promluvy jak v profesním životě, tak i v životě soukromém, což ji vykresluje hrozně chladně a nesympaticky. K tomu přidejte Ayelet Zuzer, jejíž herecký rozsah se zasekl asi na dvou výrazech a vlastně ztratíte jakoukoliv šanci na soucítění s hlavní postavou. S postavami film pracuje špatně vlastně tak nějak všeobecně, takže to nefunguje ani jako rodinné drama, i když se o to vážně snaží, a pak ani jako politický film o hrozném režimu a nespravedlnosti. Politika je totiž zanesená hodně do pozadí, samotný soudní proces a pobyt ve vězení je strašně špatně uchopený a naprosto nevyužitý.

milada, milada film, milada recenze, milada horáková, milada film, milada film recenze Milada: recenze milada ivana chylkova ayelet zurer jako novinarka hoskova a milada horakova foto vojtech hurych 025 nahled

Však proč bychom se měli zaobírat zmanipulovaným soudním procesem nebo drsnými výslechy, když místo toho můžeme ukázat její dceru, jak si půjčuje ve škole školní pomůcky? Ale abych tu jen neházel špínu, tak kostýmy a kulisy rozhodně neurazí. Co však urazí, je český dabing, kterému bych se vážně doporučoval vyhnout, vlastně nejlépe se vyhněte celému filmu, ale když se k němu náhodou dostanete a neutečete před koncem, tak se dočkáte i nějaké to emoce a na poměry filmu silných momentů, ale jinak je to jen nudných a natahovaných 130 minut promarněného potenciálu.