Od roku 2004, kdy vyšel první Saw, se stalo jakoby tradicí, že se každý rok nějaký nadějný režisér rozhodl obohatit filmový průmysl svým pojetím pořád dokola omílané zápletky. Avšak čím dál tím víc klesající kvalita a stoupající unavenost série zapříčinila špatné zisky, a tak se v roce 2010 rozhodlo, že se tahle jedna z nejúspěšnějších hororových sérií nechá trošku odpočinout a zapracuje se na scénáři. O 7 let později přišli bratři Spierigovi s ambicemi přivésti na svět 8. díl a vrátili Saw zpět na výsluní. Povedlo se? 10 let už uplynulo od smrti skládačkového vraha a policejní složky si už začali oddychovat, když v tom počet mrtvol až podezřele podobným práci Johna Kramera začíná přibývat a je na detektivovi Halloranovi, aby zjistil, jestli se Kramer vrátil ze záhrobí nebo jestli se jedná jen o nějakého zfanatizovaného následovníka. Čas však utíká rychle.

jigsaw film,jigsaw recenze., jigsaw film, jigsaw 2017, jigsaw film, jigsaw film recenze Jigsaw: recenze jigsaw movie 5

K sérii Saw mám celkem chladný vztah. Viděl jsem jen asi polovinu dílů a polovinu každého z toho dílu jsem sledoval skrze prsty, kvůli drastickým scénám, kterým úplně neholduji. Neočekával jsem tedy moc, a to né úplně chytrý film s brutálními scénami, od terých budu odvracet zrak a toho se mi taky dostalo. Nebudu vám lhát, ale na to jak se kasali s tím, že si na scénáři dali hodně záležet, to tedy není žádná sláva. Z hodně velké části tu hraje roli vyšetřovací dějová linka, která však sama o sobě jako detektivka tedy rozhodně neobstojí, obsahuje logické mezery, práce s postavami je nulová a spíš než žasnout nad skvělým scénářem a promyšleností vyšetřování, budete chtít, aby zas někoho nechali zmasakrovat. To by mi bylo celkem jedno, kdyby tahle dějová linka nezabírala takovou část filmu, jakou zabírá, a tak se i ve stopáži, která je dlouhá jen 91 minut, začnete místy nudit.

jigsaw film,jigsaw recenze., jigsaw film, jigsaw 2017, jigsaw film, jigsaw film recenze Jigsaw: recenze Jigsaw 1

V dějové lince z “her” se o scénáři samozřejmě mluvit ani nedá. Banda lidí, kteří jsou jako chodící reklama na charakterová klišé, se ve sterilních kulisách posouvají od jedné pasti k druhé a jejich počet postupně ubývá. Právě na pastích a jejich důmyslnosti celá série stojí a padá. A ty si myslím zvládli na dobrou, ale ani tady se revoluce rozhodně nekoná. Jigsaw svoje oběti konfrontuje s pastmi, které nejsou zdaleka tak promyšlené, komplexní, ani brutální jako v předchozích dílech, ale alespoň dobře vyplňují tu nudu a nezajímavý příběh detektiva Hallorana a jeho pátrání po pravdě. Co z filmu kvalitativně vyčuhuje je kamera, která dokáže v pár scénách vykouzlit zajímavé záběry, ale ani ta nedokáže zabránit neustálého pocitu toho, že sledujete po 8. to samé.

jigsaw film,jigsaw recenze., jigsaw film, jigsaw 2017, jigsaw film, jigsaw film recenze Jigsaw: recenze screen shot 2017 07 20 at 171952

A to je podle mě ten největší problém. Je to prostě Saw se vším všudy a sedmi roční pauza nezměnila nic na faktu, že je to dřenění toho stejného konceptu pořád a pořád dokola s žádnou inovací. Takže vlastně nevím, jestli by to mělo někoho zajímat. Pro fanoušky předchozích dílů to nepřináší vůbec nic nového, jen zbytečné rozšíření příběhu, který vám stejně nic nedá a lidé saw nepolíbení už políbení být asi ani nechtějí nebo si pustí kultovní první díl. Důkazem může být kasovní neúspěch a průměrné hodnocení, i když v rámci série dost nadprůměrné