Dean Devlin je známý producent Rolanda Emmericha. Stojí za mnohými filmy 90. let i loňským Dnem nezávislosti 2…

film geostorm: globální nebezpečí 2017, recenze na film geostorm: globální nebezpečí , geostorm: globální nebezpečí 2017, geostorm movie 2017, akční / sci-fi / thriller usa, 2017, 109 min režie: dean devlin scénář: dean devlin, kieran mulroney, michele mulroney kamera: roberto schaefer hudba: lorne balfe hrají: gerard butler, jim sturgess, abbie cornish, ed harris, andy garcia, daniel wu, robert sheehan, amr waked, mare winningham, alexandra maria lara, drew powell, eugenio derbez, sterling jerins, gregory alan williams, adepero oduye, david jensen, david s. lee, ritchie montgomery, john ceallach, randall newsome, d Geostorm: Globální nebezpečí: recenze geostorm trailer

Aby to nebylo jen repete už viděného, ​​dostali scénáristé výborný nápad – posunuli reálie více do sci-fi, takže titulní geobouřka je jev, který dokážou vyvolat lidé, resp. jejich nový nástroj. Po katastrofách v roce 2019 totiž 17 národů společně vybudovalo systém satelitů nad Zemí, který umí měnit počasí dle potřeby tam dole. Je v Afghánistánu příliš teplo?

Trošku stupně snížíme. Je na Aljašce příliš zima, nebo je třeba zastavit tání ledovců? Přizpůsobíme jím teplotu. A po vybudování systému došlo k vyhazovu jeho konstruktéra Jakea Lawsona (byl příliš hubatý), dokonce jeho vlastním bratrem Maxem. Jenže o tři roky se začnou dít nečekané nehody (v poušti někdo zamrzne, na stanici jiný poletí do vesmíru) a tehdy je třeba povolat do akce ztraceného bratra, poslat ho tam nahoru a začít jednat dříve než na Zemi nastane geobouřka.

film geostorm: globální nebezpečí 2017, recenze na film geostorm: globální nebezpečí , geostorm: globální nebezpečí 2017, geostorm movie 2017, akční / sci-fi / thriller usa, 2017, 109 min režie: dean devlin scénář: dean devlin, kieran mulroney, michele mulroney kamera: roberto schaefer hudba: lorne balfe hrají: gerard butler, jim sturgess, abbie cornish, ed harris, andy garcia, daniel wu, robert sheehan, amr waked, mare winningham, alexandra maria lara, drew powell, eugenio derbez, sterling jerins, gregory alan williams, adepero oduye, david jensen, david s. lee, ritchie montgomery, john ceallach, randall newsome, d Geostorm: Globální nebezpečí: recenze geostorm2

Všem je jasné, že Geostorm vznikl zejména díky efektům a scénář není příliš podstatný. I tak vás překvapí, jak se autoři příliš málo snažili a narvali do něj všechny archetypy, aby to fungovalo.
Mávnete rukou nad dějovým pozadím a soustředíte se na akci a efekty. No překvapivě jich mnoho nepřijde. Efektní nálety kamery a dunivá hudba Lorne Balf navozují dobrou atmosféru, ale cosi vám chybí.

Více akce! Když se po 20 minutách rozpoutá poprvé pořádná akce, létají kusy asfaltu či auta vzduchem a demoluje se část asijské metropole, ale po chvíli končí a zůstane ve vás zvláštní pocit. Je to dobře natočené, emoce a ani kousek pobavení uvnitř se však nedostaví.

film geostorm: globální nebezpečí 2017, recenze na film geostorm: globální nebezpečí , geostorm: globální nebezpečí 2017, geostorm movie 2017, akční / sci-fi / thriller usa, 2017, 109 min režie: dean devlin scénář: dean devlin, kieran mulroney, michele mulroney kamera: roberto schaefer hudba: lorne balfe hrají: gerard butler, jim sturgess, abbie cornish, ed harris, andy garcia, daniel wu, robert sheehan, amr waked, mare winningham, alexandra maria lara, drew powell, eugenio derbez, sterling jerins, gregory alan williams, adepero oduye, david jensen, david s. lee, ritchie montgomery, john ceallach, randall newsome, d Geostorm: Globální nebezpečí: recenze geostorm f

Nestačí mít pouze všechno větší, i Michael Bay se naučil, že postupně třeba akci gradovat a nenechat ji pouze napospas divákovi. Dean Devlin toto nechápe, asi se od Emmericha nenaučil potřebné nuance. I vesmírné záběry jsou jakési neprůkazné. Po Gravitaci, Interstellar jako pasažér čekáme jasně promakané momenty i s atmosférou, ale tady ani necítíte hrozbu vesmíru, jen se vše odehrává na povel. Škoda, za 120 milionů se dala natočit slušná zábava.

Herecké výkony jsou tu jen do počtu – Gerard Butler je samozřejmě borec, který vtipné repliky i heroické momenty utáhne. Ostatní? Andy Garcia je OK US prezident, Ed Harris jeho pravá ruka, ale Jim Sturgess se sem vysloveně nehodí a Abbie Cornish nemá pořádně co hrát.

film geostorm: globální nebezpečí 2017, recenze na film geostorm: globální nebezpečí , geostorm: globální nebezpečí 2017, geostorm movie 2017, akční / sci-fi / thriller usa, 2017, 109 min režie: dean devlin scénář: dean devlin, kieran mulroney, michele mulroney kamera: roberto schaefer hudba: lorne balfe hrají: gerard butler, jim sturgess, abbie cornish, ed harris, andy garcia, daniel wu, robert sheehan, amr waked, mare winningham, alexandra maria lara, drew powell, eugenio derbez, sterling jerins, gregory alan williams, adepero oduye, david jensen, david s. lee, ritchie montgomery, john ceallach, randall newsome, d Geostorm: Globální nebezpečí: recenze geostorm gerard butler 600x248