Za posledních pár let jsme si už zvykli, že v oblasti seriálů je Netflix společnost, se kterou musíme počítat. To jim ale nestačilo a rozhodli se, že chtějí zabodovat i ve filmech, a tak do toho poslední rok dost šlápli. Většinou se však jednalo jen o průměrné filmy, o které se nikdo moc nezajímal a díru do světa neudělali. Změna měla nastat s příchodem Bright. Akční krimi fantasy říznuté špetkou komedie, do kterého Netflix zainvestoval 90 miliónů a do hlavní role si sehnal Willa Smitha. Za kameru se postavil David Ayer, který si získal slušnou reputaci filmem Patrola a potom ji všechnu spláchl do záchodu Suicide Squadem, takže budoucnost Bright nevypadala zas tak zářivě. A jak to nakonec dopadlo?

film bright 2017, recenze na film bright 2017, recenze bright 2017, netflix, akční / fantasy / krimi / thriller usa, 2017, 117 min režie: david ayer scénář: max landis kamera: roman vasyanov hudba: david sardy hrají: will smith, joel edgerton, noomi rapace, Édgar ramírez, lucy fry, veronica ngo, alex meraz, happy anderson, ike barinholtz, dawn olivieri, matt gerald, margaret cho, joseph piccuirro, brad william henke, jay hernandez, enrique murciano, scarlet spencer, andrea navedo, kenneth choi, nadia gray, chris browning, laura vallejo, brando Bright: Recenze Bright Netflix Review

Hlavním úkolem Brightu bylo představit nám svět, který si Ayer vymyslel a postavy, které se v něm pohybují. A svět je to vcelku zajímavý, plný analogií na náš skutečný svět, byť jeho mytologie mi přijde trošku jako vycucaná z prstu. V podstatě jde o to, že asi před dvěma tisíci lety došlo k velké válce, ve které Temný pán nechtěl nic víc, než ovládnout celý svět. Válka ovlivnila všechny živé bytosti na zemi. Od orků, elfů, až po lidi a různé další bytosti. Zkázu odvrátili až kouzelníci, kterým se podařilo pomocí magie Temného pána zabít. Od té doby se kouzla ve světa nevyskytují a k tomu pomáhá protimagická jednotka. Toť v podstatě vše. o nic třeskutě originálního se sice nejedná, ale svět jako takový funguje dobře. Elfové jsou v hierarchii společnosti na prvním místě.

film bright 2017, recenze na film bright 2017, recenze bright 2017, netflix, akční / fantasy / krimi / thriller usa, 2017, 117 min režie: david ayer scénář: max landis kamera: roman vasyanov hudba: david sardy hrají: will smith, joel edgerton, noomi rapace, Édgar ramírez, lucy fry, veronica ngo, alex meraz, happy anderson, ike barinholtz, dawn olivieri, matt gerald, margaret cho, joseph piccuirro, brad william henke, jay hernandez, enrique murciano, scarlet spencer, andrea navedo, kenneth choi, nadia gray, chris browning, laura vallejo, brando Bright: Recenze bright

Pak jsou tu orkové, což jsou vyvrhelové společnosti, neboť se ve válce proti Temnému pánovi postavili na jeho stranu a byť se to stalo před dvěma tisíciletími, tak předsudky stále trvají. To samozřejmě nehraje do karet Nicku Jakobymu, který se jako první ork přihlásil k policii. Všichni si ho dobírají a dívají se na něj skrze prsty. Není tomu jinak ani u Daryla Warda, ke kterému policejního orka přiřadili. A tak jsou spolu nuceni pracovat a navzájem si důvěřovat, což samozřejmě nebude pro Daryla tak jednoduché. Musím říct, že ústřední dvojice a chemie mezi nimi funguje vážně dobře a bavilo mě s nimi trávit čas. Nevraživost, které mezi nimi panovala na začátku, se postupem času přelila až do něčeho, co by se možná dalo nazvat přátelstvím. A sledovat tady tu cestu je vážně zábavné.

film bright 2017, recenze na film bright 2017, recenze bright 2017, netflix, akční / fantasy / krimi / thriller usa, 2017, 117 min režie: david ayer scénář: max landis kamera: roman vasyanov hudba: david sardy hrají: will smith, joel edgerton, noomi rapace, Édgar ramírez, lucy fry, veronica ngo, alex meraz, happy anderson, ike barinholtz, dawn olivieri, matt gerald, margaret cho, joseph piccuirro, brad william henke, jay hernandez, enrique murciano, scarlet spencer, andrea navedo, kenneth choi, nadia gray, chris browning, laura vallejo, brando Bright: Recenze sta  en   soubor 7

Jejich odlišné charektery se navzájem skvěle doplňují a hlášky to pak už jen podtrhují. Celé to tedy funguje jako klasické buddy cop movie. Když však jednou při zprvu obyčejné prohlídce domu najdou kouzelnou hůlku, která může údajně splnit jákékoliv přání, jde všechno do kopru. Tuhle hůlku totiž chce samozřejmě každý a tak jdou naší dvojici tvrdě po krku, což vede k tomu, že se i přes svoje rozdíly musí spojit, aby přežili noc. A od toho momentu je to jedna velká akční jízda. Velké plus je, že se Netflix nebojí nechat Ayera trošku přitvrdit a o spoustu krve tak není nouze, což skvěle podtrhuje tu atmosféru špinavého a zkorumpovaného města. Je však škoda, že se od toho samého momentu přesune příběh dost na pozadí a zbude tu jen ta akce a přehlídka klišé. Je sice škola, že je příběhová linie vážně jednoduchá, ale jak už jsem řekl, hlavním úkolem bylo představit svět, což se mu povedlo obstojně a věřím, že v druhém díle, který už dostal zelenou, můžou s příběhem udělat něco víc a upřímně se těším až v tomhle světě strávím více času a poznám další jeho tajemství. Takže se nakonec jedná o zábavnou akční podívanou v zajímavém světě, u kterého se ve stopáži 117ti minut sice nudit nezačnete, díru do světa však ale rozhodně neudělá a jedná se zas a znova jen o průměrný film.