Dlouho očekávaná komiksovka Černý Panter je v pořadí již osmnáctým filmem od společnosti Marvel. Film byl natočen na základě komiksové předlohy, kterou vytvořil Stan Lee. V našich kinech měl tento film premiéru minulý týden.

film black panther Black Panther: Recenze black panther movie image 9 721x380

Autoři dali bojovníkovi T’Challa (Chadwick Boseman) více prostoru ještě ve filmu Captain America: Občanská válka. Nyní ve svém prvním samostatném filmu od režiséra Ryana Cooglera se po smrti svého otce vrací zpět do rodné země, Wakandy, která vůbec nepřipomíná“tretí svet“, aby přebral vládu. Vůbec to nebude snadné, protože nepřátelé si brousí zuby na známé eldorádo a aby s nimi mohl T’Challa bojovat, musí získat dědictví a dosáhnout síla Černého pantera.

film black panther Black Panther: Recenze Black Panther 3 999x526

Černý Panter je historicky prvním hlavním hrdinou komiskového filmu tmavé pleti. První komiks o něm vyšel ještě v roce 1966. Stan Lee ho vymyslel ještě před Falconem a Černý panter dokonce předběhl i Power mana. Chadwick Boseman je sympatický a charismatický, diváka si okamžitě získá. Nádherná panorama, nereálná technika a stylizace, která funguje na jednotku. Režisér Ryan Coogler nepřestává dokazovat, že má skutečně talent a možná od něj očekávat jen samé dobré věci. Svou práci miluje a občas umí pořádně překvapit. Opticky jde o nejvynalézavější film z této série, triky jsou dokonalé a hudba je také fajn.

film black panther Black Panther: Recenze Black Panther TChalla featured

Akční scény jsou vytvářeny s elegancí a při klíčovém souboji nad vodopádem mají i dramatickou průbojnost. Scénáristé se snaží o občasné hlášky, odhalení a tempo. Nevhodně načasovaný humor zabíjí emoční momenty. Tím v konečném důsledku utrpí i rychlost filmu a vám se zdá o něco delší než ve skutečnosti je.