V zajetí démonů je jeden z mých nejoblíbenějších hororů. Byly tam úžasné postavy, výborná kinematografie a dechberoucí děsivé scény. Druhý díl stejnojmenného filmu zabodal stejně.

Když jsem se díval na Annabelle, tak jsem si říkal, co se stalo. Byl to rozvleklý horor, u kterého se sice leknete, ale nedokázal plně zachytit hrůzostrašnou panenku. Annabelle 2 rozhodně nezklamala!

Tentokrát se hororu ujal David F. Sandberg, který režíroval horor Zhasni a zemřeš, a odvedl velmi dobrou práci.

Podle názvu chápeme, že se bude jednat o počátek panenky Annabelle. Příběh vypráví o skupině osiřelých děvčat, které se spolu s řádovou sestrou přestěhují za smutným výrobcem panenek na statek daleko od civilizace. Již při příchodu se začnou holkám dít zvláštní věci, ale démon si zvlášť oblíbí Jenice, která trpí obrnou. Začínáte tušit, kam to vede? Děj je sice předvídatelný, ale ne tolik, aby vás to neupoutalo. U hororu jde o budování atmosféry a strašidelné lekačky. To se Sandbergovi daří na jedničku! Děsivými scénami určitě nešetřil a v druhé polovině jel na maximum. Umí využít okolí, herců, hudby a kamer takovým způsobem, že srdce bije jak jen to jde. Ukázal i propojení s druhým dílem V zajetí démonů, čímž dokázal skvěle navázat na ságu filmů „Conjuring“.

Tento rok vyšel v kinech horor IT podle knihy od Stephena Kinga a co mají oba filmy společného je skvělý herecký výkon dětí. Jenice působí ze začátku velmi sympaticky, ale s časem vidíme, jak se jí démon dostává do hlavy a zcela ji pohlcuje. Upřímný strach dětí je hmatatelný a jejich chování vzhledem k situaci pochopitelný. Někteří vyčítají neracionální chování postav, ale nemůžeme čekat, že se budou chovat rozumně.

V budoucnu by mu akorát prospěl zajímavější scénář. Švédskýho talenta čeká zpracování filmu Shazam, který má vyjít v roce 2019, a my jsme zvědaví, jak si s tím poradí! Horor hodnotíme solidními 80% Co jste na něho říkali vy?