Snímek Já, Simon vypráví příběh středoškoláka Simona, který bojuje s odhalením své sexuální orientace svému okolí. Má podporující rodinu, skvělé přátelé, ale přesto není připraven změnit svůj život a to, jak se na něj ostatní dívají. Ale co když někdo zjistí vaše velké tajemství a hrozí vám jeho prozrazením celému světu? K tomu si Simon dopisuje s některým ze svých spolužáků, jehož identitu však nezná, případné odhalení tak hrozí i jemu.

recenze na  teen komedii já, simon Exkluzivní recenze na novou teen komedii Já, Simon | Love, Simon love simon social

Exkluzivní recenze na novou teen komedii Já, Simon | Love, Simon

Film nejen o coming outu a sexualitě, ale hlavně o tom, jak být sám sebou, být upřímný sám k sobě a i k ostatním ve vašem životě. Simona potkáváme v momentě, kdy o jeho tajemství nikdo netuší, ani jeho nejbližší přátelé, ani jeho tolerující rodina. Jednoho dne se na školních stránkách, kde jsou zveřejňované různé klepy a pomluvy o lidech z jeho střední, objeví anonymní přiznání, které je Simonovi velmi blízké – gay, který svoji sexuální orientaci také tají a v příspěvku popisuje svoje pocity. Simon kontaktuje tohoto autora díky uvedenému e-mailu, přes nějž byl příspěvek zveřejněn. A tak se Simon stane také anonymem – falešný e-mail, falešné jméno. Avšak nikdo z nich není připraven svoji identitu odhalit světu.

Hlavní herec, Nick Robinson, ztvárnil hlavní postavu naprosto bravurně. Dále musím zmínit soundtrack, který obsahoval, jak originální písně, tak některé naprosté klasiky – a hudba celý film skvěle doplňovala. Jediná výtka, kterou bych k filmu měla, byla místama až moc roztřesená kamera, která diváka rozptylovala od toho, co se na plátně vlastně dělo.

recenze na  teen komedii já, simon Exkluzivní recenze na novou teen komedii Já, Simon | Love, Simon lovesimon3

Film přináší chvilku rozptýlení od vlastního života a vlastních problémů, namísto toho cítíme frustraci hlavního hrdiny a setkávání se s těžkými rozhodnutími, které musí udělat – přičemž ta nejsprávnější a nejlepší volba je vždy pravda. A přestože film třebaže nepopisuje vaši životní situaci, najdete v něm věci a okamžiky, v kterých se i přesto můžete najít. Film nabízí optimismus a naději pro lepší zítřky pro dnešní teenagery, přestože vše působí až moc perfektně v životě ve filmu. Přesto je to ta naděje pro lepší normál, která působí na diváka pozitivně. A pokud během sledování filmu už nenavštěvujete školu, tak film nabízí i notnou dávku nostalgie a vzpomínky na vaši zkušenost.

Exkluzivní recenze na novou teen komedii Já, Simon | Love, Simon recenze na  teen komedii já, simon Exkluzivní recenze na novou teen komedii Já, Simon | Love, Simon love simon movie trailer

Já, Simon se velmi orientuje na hlavní postavu a hlavní zápletku, čímž je právě to prozrazení jeho sexuální orientace, proto nezbývá moc prostoru pro další vedlejší postavy či vedlejší zápletky a problémy. Přesto, jak jsem již zmiňovala, film není pouze o té sexuální orientaci, k nabídnutí toho má snímek spoustu. Bohužel si však nemyslím, že je snímek tak revolučním, za jaký se považuje. I tak je to zajímavý příběh plný zajímavých lidí, jenž má co říct, i když i zde narazíme na pár stereotypů, i když těm se film ve valné většině naštěstí úspěšně vyhýbá.