„Roční obrat mezinárodního organizovaného zločinu se odhaduje na 870 miliard dolarů…“

Britská krimi minisérie McMafia je inspirována knihou novináře Mishi Glenna (McMafia: Seriously Organised Crime), která bez příkras vypráví o celosvětovým vzestupu organizovanýho zločinu a jak k němu přispělo zhroucení východního bloku.

Exkluzivní recenze na novou mini-sérii, která se natáčena v Praze a hraje v ní Karel Roden, McMafia  tv seriál mcmafia Exkluzivní recenze na novou mini-sérii, která se natáčena v Praze a hraje v ní Karel Roden, McMafia mcmafia first look 1200x707

Exkluzivní recenze na novou mini-sérii, která se natáčena v Praze a hraje v ní Karel Roden, McMafia

Alex Godman žije v Londýně od devíti let a podniká jako finančník v hedgeových fondech. Je synem ruských rodičů, vyhoštěných z Moskvy za nejasných okolností. O rodinných kontaktech na mafii nemá potuchy. To se změní, když se fondy dostanou do krize. Požádá o pomoc strýčka, kterej je na jednání zavražděn. Alexovi se podaří utéct a rozhodne se pomstít. Spojí se s charizmatickým Semiyonem Kleinmanem, izraelským politikem a lodním magnátem, který má podobný zájem – obchodně zničit ruskýho bosse Vadima Kalyagina.

Sledujeme, jak se „nedotčený“ Alex stává součástí mezinárodního zločinu. Pomalu se zaplétá do obchodů i událostí, ohrožujících nejen jeho, ale celou rodinu. Máme možnost sledovat přerod mladýho, úspěšnýho a spokojenýho muže, hnanýho touhou po pomstě, v mafiána. Ta pomsta ale nakonec jenom ospravedlňuje to, co se z něj postupně stává…

Exkluzivní recenze na novou mini-sérii, která se natáčena v Praze a hraje v ní Karel Roden, McMafia  tv seriál mcmafia Exkluzivní recenze na novou mini-sérii, která se natáčena v Praze a hraje v ní Karel Roden, McMafia roden

Krimi thriller McMafia vypráví o zločinu v dnešním světě, kterej se neustále, a to i díky přílivu přistěhovalců, mění a vyvíjí. Sledujeme převážně ty špatný. Komu fandit? No, těm špatnejm! Tihle anti-hrdinové jsou totiž dobří i špatní zároveň. Dneska už se gangsteři neproháněj po ulicích s Thompsonem v ruce. Sedí v zasedacích místnostech jako bankéři, politici, právníci. Hranice mezi obyčejným světem a podsvětím se ztenčila. Vznikly nový druhy kriminality – korupce, přesouvání prostředků do daňových rájů, ovlivňování voleb. A tito lidé chtějí ovládat svět, ve kterém žijeme.

Jedno však zůstalo stejný – mocní muži mají schopný nepřátele.

Dynamika vyprávění je kolísavá. Nečekejte strhující jízdu plnou zabíjení a akčních pasáží. Jde o vztahy v rodině, o lidi, který (někdy až smrtelně) ovlivní Alexovi mocenské hry a rozhodnutí. Na pozadí lidskýho příběhu se nám odkrejvá děsivej pohled na to, jak snadno se peníze stávaj špinavejma a jak může fasáda luxusu maskovat hrozný zločiny. Máme možnost mrknout na fiktivně vytvořenou síť, spojující uprchlíky v Dubaji s kybernetickými zločinci v Indii, pašeráky v Záhřebu s narkobarony v Kolumbii, ruský oligarchy v Londýně s beduínskými pašeráky v Negevský poušti. V tomhle světě rasa, náboženství, barva a krédo nepředstavují žádný překážky. Jde jen o uzavření výnosnýho obchodu.

Exkluzivní recenze na novou mini-sérii, která se natáčena v Praze a hraje v ní Karel Roden, McMafia  tv seriál mcmafia Exkluzivní recenze na novou mini-sérii, která se natáčena v Praze a hraje v ní Karel Roden, McMafia vadim

Tvůrci stejně zajímavě přistoupili ke ztvárnění toho takzvaně globálního světa. V různých zemích můžeme vidět stejný reklamy, filmový billboardy, v klubech hraje stejná hudba, všudy přítomná je síť fastfoodů McDonalds. Je super, že tady každej mluví tak, jak mu zobák narostl. Je-li postava z Izraele, Ruska nebo Bombaje, tak herec taky. Užijeme si češtinu, ruštinu, hindštinu…

Tomu odpovídá i mezinárodní obsazení. V hlavní roli se představí Angličan James Norton (série Vojna & mír nebo Šťastné údolí / 2016), který kvůli roli dokonce podstoupil výuku ruskýho bojovýho umění „Systema“. Jeho protivníka Vadima hraje Merab Ninidze. Gruzínec, žijící v Rakousku. Třetím do party je v roli izraelskýho finančníka a politika Američan David Strathairn. Z našich luhů a hájů do seriálu výrazněji zasáhl Karel Roden. (Nesmazatelnou krvavou stopu zde však zanechal Marek Vašut.) Sérii režíroval James Watkins (ŽENA V ČERNÉM / 2012) a na scénáři se spolupodílel Hossein Amini (SNĚHULÁK / 2017).

Exkluzivní recenze na novou mini-sérii, která se natáčena v Praze a hraje v ní Karel Roden, McMafia  tv seriál mcmafia Exkluzivní recenze na novou mini-sérii, která se natáčena v Praze a hraje v ní Karel Roden, McMafia va  ut

McMafia je svižnej, osobní a drsnej thriller s globálním přesahem. Ukazuje zákulisí dohod „quid pro quo“ (něco za něco), který se odehrávaj v luxusních apartmánech se spoustou drahýho pití a luxusních společnic. Prostě to, jak pravděpodobně funguje dnešní svět organizovaného zločinu. Scénáristi původně uvažovali o filmu, ale vzhledem k obsáhlosti tématu, vznikl seriál. Byla tak možnost se podrobněji věnovat globálním aspektům, sledovat víc dějových linek, navštívit různý světové lokace. Vzorem prý byl seriál THE WIRE – ŠPÍNA BALTIMORU.