Na plátna kin se vrací pokračování Deadpoola, které je šílenější, vtipnější a zvrhlejší než jeho předchůdce. Tento superhrdina, jestli postavu Deadpoola tímto termínem můžeme vůbec označit, a jeho životní příběh nám byl představen v prvním díle, a tak máme šanci se v druhém díle zcela soustředit na děj a na vývoj hlavní postavy.

Exkluzivní recenze na nejočekávanější pokračování roku 2018, Deadpool 2 film deadpool 2 Exkluzivní recenze na nejočekávanější pokračování roku 2018, Deadpool 2 deadpool 2 teaser video no good deed logan ryan reynolds 1

Exkluzivní recenze na nejočekávanější pokračování roku 2018, Deadpool 2

Deadpool si zachoval svoje charakteristické rysy – opět je film dostupný až divákům od 15ti let, a tak se ve filmu objevuje spoustu sprostých výrazů, ale také spoustu brutálních scén, které většinou obsahují utržené létající končetiny a podobné výjevy, které mohou nastat během akčních scén a věřte mi, že těchto scén je v novém Deadpoolovi požehnaně, tenhle hrdina si opět nebere žádné servítky. Dějová linka je v novém pokračování vystavěna mnohem lépe než v debutu z roku 2016, děj sleduje několik různých linií najednou, celkově je děj více zamotanější, a tak chvíli  trvá než si uvědomíte, že ve filmu v podstatě žádná hlavní zápletka není. V pokračování máme možnost se seznámit se spoustou nových postav a tyto postavy získají na plátně také dostatek zaslouženého prostoru – zároveň musím podotknout, že tvůrci si často upravují postavy k obrazu svému, i když jim předlohou pro ně byly komiksy, některé postavy tedy mohou mít jiný vzhled než v komiksech, ale v některých případech dokonce i jiné superschopnosti. Co se týče záporáka, ani zde Deadpool nespoléhá na jednoho jasného nepřítele – postavy v Deadpoolovi zkrátka nejsou černobílé, však ani hlavní postava není klasický superhrdina. Film je celkově plný překvapení a nečekaných zvratů, takže nic nedopadne tak, jak divák očekává.

Exkluzivní recenze na nejočekávanější pokračování roku 2018, Deadpool 2 film deadpool 2 Exkluzivní recenze na nejočekávanější pokračování roku 2018, Deadpool 2 YXJ0aWNsZU1haW4vMjE4OTY1

Zároveň se novinka nevyhýbá ani vážnějším tématům, které jsou zároveň opět zlehčovány charakteristickým humorem této původně komiksové postavy. Vztahy mezi jednotlivými postavami prochází také výraznými změnami. Čekají nás nečekaná přátelství i spojenectví.

Deadpool je tentokrát doslova narvaný narážkami a odkazy na jiné filmy a superhrdiny, někdy to zahrnuje dokonce i parodování scén z jiných filmů. Také se můžete těšit na nespočet cameo rolí, tedy krátkých účinkování jiných známých herců – ale to se nechte překvapit, jen mějte na paměti, že stačí zmeškat jednu sekundu filmu a takový moment můžete prošvihnout. Problémem prvního Deadpoola, dle mého názoru, byla jeho neschopnost upoutat pozornost a zachovat si svoji zábavnost i při několikerém zhlédnutí. Humor a vtipy ve filmu stačilo slyšet jednou a dost, druhý Deadpool v tomto ohledu obstál daleko lépe, zatím tedy pouze teoreticky, a to hlavně díky velkému počtu vtipných hlášek a dialogů, ale také spoustu odkazů na jiné filmy a ukrytých zajímavostí a překvapení během celého filmu, tzv. Easter eggs a již zmiňovaných cameo rolí a narážek na jiné kultovní záležitosti – nejenom ty filmové, ale třeba i ty hudební.

Exkluzivní recenze na nejočekávanější pokračování roku 2018, Deadpool 2 film deadpool 2 Exkluzivní recenze na nejočekávanější pokračování roku 2018, Deadpool 2 deadpool 2 trailer image 18

Kampaň pro tento film byla opět obrovská a její hlavní součástí byl herec Ryan Reynolds, který zároveň spolunapsal scénář k tomuto pokračování a také film produkoval. Je radost se dívat na film, v němž humor hlavní postavy naprosto sedne herci, který ho hraje. Deadpool si dělá opět srandu ze sebe i z celého univerza, v kterém se pohybuje. V tomto filmu je také mnohem častější přímá interakce s divákem, která tentokrát působí mnohem přirozeněji než v předešlém dílu.

Exkluzivní recenze na nejočekávanější pokračování roku 2018, Deadpool 2 film deadpool 2 Exkluzivní recenze na nejočekávanější pokračování roku 2018, Deadpool 2 the new deadpool 2 trailer reveals new mutants and cast members including it star bill skarsgard2

Nebudu zapírat, že některé vtipy byly trochu zdlouhavější, ale co se týče vtipnosti filmu, tak tam mu nemám, co vyčíst. Dále je trochu těžší rozpoznat motivy některých postav, a tak pochopit některá jejich rozhodnutí, když se nabízela daleko lepší řešení v některých situacích. Je zajímavé v žánru filmů se superhrdinama narazit na film, kde není jasný hrdina a záporák a postavy nejde odsoudit hned po prvním setkání se s nimi. Tento fakt dodává filmu na realističnosti v tom ohledu, že superhrdinové jsou prostě „jen“ lidi se super schopnostmi.