Režisér Armando Iannucci si libuje v politických satirách. Po tý, která si utahovala z politiky „západní“ (POLITICKÉ KRUHY / 2009), se vrhnul na politiku „východní“. Inspirací mu byl stejnojmenný grafický román Fabiena Nuryho a Thierryho Robina.

Rusko 1953, Josif Vissarionovič Stalin a Lavrentij Berija debatujou nad změnami v nových seznamech, Nikita Chruščov vypráví jednu ze svejch válečnejch historek (o tom, jak udělat z Němčourů guláš se šesti) a v Moskevským rozhlase vládne panika, protože nemaj záznam koncertu, pro kterej Stalin posílá spojku. A nikdo netuší, že za chvíli jeden z největších světových diktátorů a neomezený vládce Sovětskýho svazu umře. Kvůli smíchu.

Exkluzivní recenze na nejnovější film režiséra Armando Iannucci, Ztratili jsme Stalina | The Death of Stalin film ztratili jsme stalina Exkluzivní recenze na nejnovější film režiséra Armando Iannucci, Ztratili jsme Stalina | The Death of Stalin stalin 1

Exkluzivní recenze na nejnovější film režiséra Armando Iannucci, Ztratili jsme Stalina | The Death of Stalin

Propuká boj o moc. Jde o čas. Úvodní moment překvapení využívá Berija, ale Chruščov ukazuje, že má výbornej „tah na branku“. A se zabijáckým instinktem proměňuje svoji šanci.

Mohla by to bejt filmová divadelní hra. Jde tady o dialogy a mimiku (chování) postav (herců). To, jestli se mluví zrovna v lese, není podstatný. Kulisy jen líp ukazují, co se děje mimo „Ústřední výbor“. Kromě politickejch intrik s  komoušskou specialitou – nevěř nikomu, nechybí zatýkání, popravy, výslechy… prostě všechny ozdoby totalitního režimu. Jednání postav má vyvolat úsměv z absurdity chování a zároveň by z něj měl běhat mráz po zádech. Daří se víceméně to první. Film vychází ze skutečnejch událostí, takže je třeba mít na paměti, že všechno, co nám dneska připadá jako černej (absurdní) humor, tenkrát byly hodně vážný a hlavně skutečný věci. Dá se tedy pousmát nad spřádáním politickejch intrik, ale poprava nevinnýho (asi v každým) vyvolá jiný pocity.

Exkluzivní recenze na nejnovější film režiséra Armando Iannucci, Ztratili jsme Stalina | The Death of Stalin film ztratili jsme stalina Exkluzivní recenze na nejnovější film režiséra Armando Iannucci, Ztratili jsme Stalina | The Death of Stalin Stalin 3

Tomu, že nepůjde o žádný velký politický drama nasvědčuje výběr hereckýho obsazení. Nejsou to žádní suchaři a všudypřítomnou absurditu si náležitě užívaj. Zajímalo by mě, jestli takovej Steve Buscemi (IMPÉRIUM – MAFIE V ATLANTIC CITY/ 2010) někdy třeba jen pomyslel na roli sovětskýho politika. Baví i herci malejch rolí. Olga Kurilenko (sovětská klavíristka Maria Veniaminovna Yudina, mající lví podíl na Stalinově smrti) nebo Jason Isaacs, v roli maršála Žukova. Rupert Friend jako Stalinův syn Vasilij se zase stará o vtip. Co z těch jeho eskapád je (na rozdíl od těch politickejch skutků) pravda, ví jen scénáristi. Osobně mě potěšil Michael Palin (MONTHY PYTHONŮV LÉTAJÍCÍ CIRKUS). Vyacheslav Molotov v jeho podání je dokonalej mix „Stalinova kladiva“ a člena týhle parodistický a recesistický skupiny.

Exkluzivní recenze na nejnovější film režiséra Armando Iannucci, Ztratili jsme Stalina | The Death of Stalin film ztratili jsme stalina Exkluzivní recenze na nejnovější film režiséra Armando Iannucci, Ztratili jsme Stalina | The Death of Stalin landscape 1508324126 jason isaacs death of stalin small

Film je cílenej na „západní“ publikum. Kaňkou v mých uších, tak je fakt, že Rus nemluví rusky. Taková blbost řeknete si, ovšem možná i kvůli tomu to není tak mrazivý… uvěřitelný… Ale pro tyhle případy je tady spíš „Baltazarova hostina aneb Noc se Stalinem“ (1989).

Exkluzivní recenze na nejnovější film režiséra Armando Iannucci, Ztratili jsme Stalina | The Death of Stalin film ztratili jsme stalina Exkluzivní recenze na nejnovější film režiséra Armando Iannucci, Ztratili jsme Stalina | The Death of Stalin armando iannucci the death of stalin jason isaacs

Politická satira ZTRATILI JSME STALINA, připomíná starý (špatný) časy. Z historickýho hlediska to byla doba zajímavá, která se navíc našeho národa bytostně dotýkala. Jsem celkem zvědavej, jak ho přijme mladá generace. Ta, díky prohlášení Ruskýho ministerstva kultury, že uvažují o zakázání filmu, protože ho vnímají jako součást západního spiknutí s cílem destabilizovat ruskou společnost, může podlehnout dojmu, že půjde o výjimečnou intelektuální událost. To v každým případě jde. Ale to vyjádření bych nebral tak vážně…