Duncana Jonese asi většina z vás zná. Stojí za filmy jako Moon, zdrojový kód a warcraft. Moon a zdrojový kód jsou určitě kvalitní filmy, avšak Duncanova důvěryhodnost jakožto filmový tvůrce po Warcraftu klesla. I přes to mě zajímalo, co se z jeho dalšího projektu vyklube. Přeci jen mu je komorní sci-fi asi bližší než velkorozpočtové fantasy. Mute se mezi jeho povedená díla bohužel nezařadil. Spíš patří do kategorie filmů, u kterých se pořád díváte kolik uběhlo minut a pak nemůžete uvěřit, že po pocitových 30ti minutách uběhlo minut asi jen 5. A tak jen sedíte, koukáte se do zdi, která vás zaujala víc než puštěný film a přemýšlíte, jestli by se měl ten Duncan Jones ještě vůbec někdy postavit za kameru.

Exkluzivní recenze na Mute, novou sci-fi jízdu Netflix od režiséra Duncan Jones, Warcraft mute, Exkluzivní recenze na Mute, novou sci-fi jízdu Netflix od režiséra Duncan Jones, Warcraft x1flmvvfbiffdrbnckys

Exkluzivní recenze na Mute, novou sci-fi jízdu Netflix od režiséra Duncan Jones, Warcraft

Příběh se odehrává ve stejném vesmíru jako už zmíněný snímek Moon, jen se z pustého měsíce přesuneme do zalidněných ulic Berlína. Ne že bych to bylo nějak důležité. Popravdě kdybych si to nepřečetl, tak to ani nevím a zasazení do stejného universa jako Moon je spíš jen tak aby se neřeklo. Vlastně celé zasazení do cyberpunkové budoucnosti je vcelku nucené a film s tím nedokáže nějak víc naložit a nepřináší nic zajímavého či originálního. Jak už jsem napsal výše, děj se odehrává v Berlíně, kde sledujeme příběh barmana Lea, který je němí. Leo si žije prostý a klidný život.

Exkluzivní recenze na Mute, novou sci-fi jízdu Netflix od režiséra Duncan Jones, Warcraft mute, Exkluzivní recenze na Mute, novou sci-fi jízdu Netflix od režiséra Duncan Jones, Warcraft lead 960 4

Fajn práce, milující přítelkyně a pro zábavu si vyřezává do dřeva. Taková ta klasická idylka. Jak už to tak bývá, tak aby byl film zajímavý, musí se něco stát. A taky že jo. Po Leově milované se slehne zem a on se ji musí vydat hledat a tak začíná asi tak nejnudnější detektivka, co jsem kdy viděl. Je tu totiž jeden problém a to ten, že je Leo němí. Veškeré jeho vyšetřování se tak skládá jen z toho, že přijde na nějaké místo, kde ukáže fotku hledané ženy a pak odejde. Tohle se opakuje pořád a pořád dokola. A ještě jsem zapomněl zmínit, že se u toho tváří jako kdyby nerozuměl ničemu, co se kolem něj děje. Jeho bezproblémové potulování je však někdy přerušeno tím, že se s ním chce někdo poprat, ale nemyslete si, že tím film stane rázem zajímavějším, protože to tady rozhodně nehrozí. Takže už víme, že jakási detektivní linka moc nefunguje, ale jak jsou na tom třeba postavy?

Exkluzivní recenze na Mute, novou sci-fi jízdu Netflix od režiséra Duncan Jones, Warcraft mute, Exkluzivní recenze na Mute, novou sci-fi jízdu Netflix od režiséra Duncan Jones, Warcraft 140544519 c0cbbcce 9607 4710 addd d46672a25f8a

No tak o nich bych mohl říct, že tu jsou, ale vlastně moc nevíte proč nebo co jsou zač. Ono to totiž vypadá, že to nevěděl ani sám režisér, protože mnoho postav se bezdůvodně mění i průběhu jednotlivých scén a tak vlastně nevíte, co si o nich myslet a na vybudování nějakého vztahu k nim nebo alespoň malého zájmu můžete zapomenout. Herci se asi snaží, ale vlastně ani pořádně neví, co hrát a tak je  toho ještě větší mišmaš. Teda až na Lea, neboť jeho úloha je jasná od začátku až do konce. Jdi odtud sem a hloupě se tvař. A nevylepší se to ani v momentech, kdy někdo
začne mluvit, neboť ani scénář není zrovna něco kvůli čemu bych volal domů. Bohužel on není ani průměrný a tak by se dal vlastně popsat každičký aspekt tohoto filmu. A aby toho nebylo málo tak to celé trvá 2 hodiny a musel jsme se hodně přemáhat, abych to dokončil. Dvakrát byste si měli rozmyslet jestli se na ten film podívat a pokud to uděláte alespoň na něj rychle zapomenete.